דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שדה כוח האהבה והטוב

שדה כוח האהבה והטוב

שמעתי, מאמר "אין עוד מלבדו": "הנה כתוב "אין עוד מלבדו", שפירושו, שאין שום כח אחר בעולם, שיהיה לו יכולת לעשות משהו נגדו יתברך".

קיים כוח עליון אחד שמנהיג את הבריאה כולה. "ומה שהאדם רואה שיש דברים בעולם שהם מכחישים פמליא של מעלה", כלומר נדמה לנו שפועלים בעולם ריבוי כוחות מנוגדים שמשתלטים זה על זה ואפשר לקבל עזר כנגדו אם משתמשים ב"ריבוי שלטונות" זה, "מטעם שכך הוא רצונו יתברך".

כוח אחד נמצא בשליטה מוחלטת, רצונו שאנחנו נתבלבל בריבוי הכוחות והרצונות, בסוגים ובתכונות, ומתוך כל הבלבול הזה נתחיל להרכיב את הכוח האחד הזה. נדמה לנו שחיים אלו הם רב-גוניים ומורכבים, ואילו עלינו להביא אותם לרצון אחד, למטרה אחת, לכוח פועל אחד. כך בדרך כלל אנחנו מלמדים את הילדים ובתור תרגול נותנים להם להרכיב ולבנות ממשהו שבור, ממשהו לא מוכן ולא שלם, שיתקנו וישלימו אותו בעצמם. בדיוק כך עלינו לפעול כל רגע בחיינו. נדמה לנו שבחיים חייבים לעמול קשה ולהתאמץ. אך אם מאחורי כל הפעולות הגשמיות הללו היינו עושים דבר אחד בלבד, היינו מוסיפים כוח עליון כדי לגלות שהוא היחיד שפועל, יותר לא היה צריך לעשות מאומה!

אנחנו עובדים בעולם גשמי. מייצרים חפצים רבים, אך באמת אנחנו בורחים מפתרון בעיה זעירה יחידה והיא לגלות שמאחורי כל ההפרעות והפעולות, המחשבות והבירורים נמצא מולך כוח אחד. קיימים אתה והוא, והוא בנה ביניכם תפאורה שמבלבלת אותך, כדי שדרכה תגיע אליו ותרגיש שהיא מגיעה ממנו! זה נקרא בירור. אם בכל רגע בחייך, לא משנה מה מעשיך, אם אתה משוחח עם מישהו, אם מישהו מתנפל עליך או ההיפך, מגיע בטוב, אם קורה משהו עם הבריאות, עם הכסף, מעמד בעבודה, במשפחה – אם מאחורי כל פעולה אתה תנסה לגלות את הבורא, אתה תתחיל לחבר את הכול לרשת אחת, כמו לרקום תמונה. אתה תתחיל לראות ולגלות את מערכת הקשר, את התכנית שלו, את היחס שלו אליך דרך כל האנשים ודרך מצבים שונים בחיים.

לפתע תבין את מה שקרה בעבר ותתחיל לנחש מה הוא יעשה איתך בעתיד. הוא יגלה לך במקצת מה לעשות במקרה זה או אחר, ילמד אותך כמו ילד קטן. עליך לקבל את החיים כחיפוש מתמיד אחריו – לחפש ולמצוא! לאחר השקעת כל המאמץ מצידך, אתה מגלה תמיד ש"אין עוד מלבדו" ושהכול מגיע רק ממנו! עד כדי כך שבמצבים הקשים ביותר והלא-נעימים, שתגיע לייאוש מוחלט ואפיסת כוחות ושבכלל לא תוכל לקשור אותם לבורא, אתה בכל זאת מתחיל לכוון אותם אליו ולחפש מדוע זה מגיע לך ומה מקורו. אז אתה מגלה כמה זה טוב… אתה מתחיל לסדר את המרכיבים של התמונה הכללית ומגלה שהוא סידר הכול לטובתך בלבד, הוא מסייע לך לגלות עוד ועוד דברים חדשים! בסוף אתה מגלה שסביבך רשת אחת של יחס הבורא אליך דרך כל היקום ודרך כל העולמות העליונים. אתה נמצא בתוך שדה כוח האהבה שלו, במרכזו. זה נקרא גילוי הבורא לנבראיו.

מתוך שיעור מס' 7 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 11.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest