דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחסום – מחיצה פסיכולוגית

מחסום – מחיצה פסיכולוגית

לא ניתן לקבל מילוי רוחני בצורה ישירה, כפי שילד קטן בא ותופס צעצוע. בצורה כזו ניתן לקבל רק את החיים האלו בעולם שלנו. גם עכשיו אתה חי בעולם אין סוף, במציאות בלתי מוגבלת, אך מאחר ושיטת הקיום שלך היא לתפוס, להתמלא בצורה אגואיסטית, אתה יכול מכל עולם אין סוף לגלות ולהתמלא רק על ידי ניצוץ אור קטן ביותר, שגם נקרא "נר דקיק", הוא נותן לך את הרגשת העולם הזה, ויותר מזה אתה לא תוכל לקבל בצורה אגואיסטית.

אך המילוי האגואיסטי הזה שהורשה לך בצורה של "הארה דקה" של העולם הזה, ניתן לך בכוונה כדי שמרגע זה ואילך, מהמדרגה הזאת הלאה, תוכל לפתח את עצמך כדי לקבל בשיטה אחרת, מחוץ לעצמך, בכך שתשתתף בזה בעצמך, הדומה, התואם והשווה לבורא!

מכל הכלי-הרצון הגדול שלנו, אנחנו ממלאים בסך הכול חלק מזערי, ומרגישים אותו כ"העולם הזה". לא ניתן לקבל יותר בצורה ישירה! את כל שאר הרצון ניתן למלא רק בהידמות והשתוות לבורא, "בכוונה על מנת להשפיע". לכן הבורא מחלק את כלי ההרגשה שלנו לשני חלקים: העולם הזה והעולם העליון, ושָׂם ביניהם "מחסום". זהו איזה מחסום פסיכולוגי, מאחר ומתחתיו, בתוך עצמך, בעולם הזה, אתה מקבל למען עצמך. וכל השאר, אתה גם כן יכול לקבל, אך נדמה לך כאילו שאלה בני אדם אחרים, זרים לך! אתה יכול לקבל את כל זה בתנאי שתתגבר על הבעיה הפסיכולוגית הזאת של התפיסה, כשכל זה נדמה לך כזָר. אתה צריך להתחיל לחשב את זה כשלך, להתקרב ולהרגיש שכל מה שנמצא מחוץ לך, זה למעשׂה שלך. ואז אתה תקבל את הכול, את כל העולמות: עשיה, יצירה, בריאה, אצילות, אדם קדמון ובסופו של דבר גם עולם אין סוף!

הבעיה הכי גדולה היא להתחיל לתפוס את הרצונות שנדמים כזרים, כשלי עצמי. ואז כל מה שאתה מקבל בהם יהפוך להיות העולם הרוחני שלך. לשם כך עלינו רק למשוך את האור העליון, שיראה לנו שכולנו מחוברים זה עם זה וקיימים בתוך גוף אחד. וכשהאור העליון יפקח לי באופן כזה את העיניים, רק אז אני אוכל לראות את העולם הרוחני. הכול יהפוך להיות פשוט וברור, לא תישאר בי שום התנגדות, כי הרי אני אראה כיצד כל החלקים מקושרים איתי כאיברים בגוף אחד. אנחנו אף פעם לא היינו קיימים בנפרד זה מזה! היה נדמה לי שאנחנו מחולקים, אך מסתבר שאנחנו מחולקים רק בגופים שלנו! ואם נסתכל עמוק יותר פנימה, תתגלה מערכת של הקשרים ההדדיים שלנו. ואת כל זה עושה האור העליון!

מתוך שיעור מס' 7 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 11.11.2010

One comment

  1. איך בדיוק אני מושכת את האור העליון. האם בזה שאני דורשת אותו בלב? האם בזה שאני פשוט פיזית בקבוצה? איך בדיוק למשוך את האור שבלעדיו אנחנו לא יכולים לעשות כמעט כלום?
    תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest