דף הבית / אהבה / תהיה ערמומי יותר מהאגואיזם שלך!

תהיה ערמומי יותר מהאגואיזם שלך!

אל תנסו להיות "חכמולוגים" ו"גיבורים" ובכוחות עצמכם להיאבק באגואיזם, אין שטות וטיפשות גדולה מזו! מי יכול להתנגד לטבע שלו? האם דבר כזה אפשרי בכלל? העבודה שלנו היא שעלינו להתעלות מעל לאגואיזם שלנו, לקחת את כוח האור ואיתו להתעלות מעל לאגואיזם, כאילו שהוא לא קיים. אך אין זה אומר לרמוס ולדכא אותו ולשׂחות בשלווה ובאדישות בזרם, האגואיזם שלנו נשאר ואנחנו מבינים שזה הבורא הוא שנותן לנו כזה רובד עוצמתי של רצון. אך אנחנו רוצים להיות למעלה ממנו!

אני לא משמיד אותו, כי רק מעליו אני יכול לעלות, אך עכשיו אינני לוקח אותו בחשבון ביחסים שלי עם החברים. כמה נורא שיצטייר לי כל אחד מהם, כגאוותן, שתלטן, חוצפן, קנאי, רודף כבוד. כל זה לגמרי לא חשוב, אני יודע רק דבר אחד: "על כל הפשעים תכסה האהבה"! אתה עם אקדח ואני עם סכין ביד, ושנינו מתחבקים זה עם זה, ומקבלים את כל ההחלטות מתוך האהבה. כל אחד חושב שהוא צודק, אך כולם מבטלים את עצמם. אהבה, זה אומר שאני מקבל דעה זרה, ואחרים מקבלים את דעתי, וכך אנחנו מגיעים להסכמה משותפת ומקבלים החלטה בדרגה יותר גבוהה!

התעלינו מעל לשׂנאה המשותפת שלנו, אל האהבה המשותפת שלנו. תנסו לעשות את זה כך בקבוצה ואתם תרגישו בפנים את המרכיב השלישי, את הבורא! אתם תרגישו שאו שהוא חסר לכם או שהוא כבר קיים בפנים! זוהי עבודה מעשׂית מאוד, כמו כל חכמת הקבלה: "בוא וראה" (בורא), "נעשה ונשמע", כל אלו הם דברים מעשׂיים לגמרי שאנחנו חייבים ליישׂם עכשיו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 19.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כאן לא תסתדר ללא אור
על אהבה ושנאה
סוד הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest