דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לתפוס את אור התיקון!

כיצד לתפוס את אור התיקון!

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

שאלה: מהו המאור המתקן, היכן הוא נמצא וכיצד אפשר להתחבר אליו?

תשובתי: אנחנו קיימים במציאות מושלמת שהבורא ברא, אך לנו היא מצטיירת בצורה שונה. במציאות האמיתית יש כל מה שנרצה: אין סוף, אור, שלמות, נצח, הבורא. וכאן בעולם הזה, אנחנו רואים מציאות אחרת: חושך, רוע, אנוכיות. בין שתי המציאויות הללו מפריד סולם בעל 125 מדרגות, עליך לשנות את הטבע שלך בהתאמה למדרגות הללו.

ההבדל הוא שכאן אנחנו מרגישים אך ורק את העולם הזה ונמצאים בחושך, בסבל ובאגואיזם, ועל מנת להשיג מציאות אמיתית עליך להגיע ל"כוונה על מנת להשפיע", במקום שנאה – לאהבה. כל עוד אתה נמצא בטבע העולם הזה, אין לך שום סיכוי להשתחרר ממנו לרוחניות, זהו מימד שונה לחלוטין שאינך מסוגל לדלג אליו. אך ישנה "סגולה" שיכולה לעזור לך. בעולם הרוחני כולנו קשורים, ובניגוד לכך בעולם שלנו כולנו מפורדים. שם – יש אהבה, וכאן – שנאה, שם – השפעה וכאן – אגואיזם, אור – חושך, טוב – רע. כלומר, הכול הפוך כפי שכתוב "עולם הפוך ראיתי!".

אנחנו היינו לגמרי אבודים, לולא פרט אחד שאינו הפוך! הוא ניתן לנו כחבל הצלה שיכולת לתפוס ולהתקרב בעזרתו לעולם הרוחני. לכל אחד מאיתנו, שנמצא בעולם הזה, ניתן ניצוץ רוחני "הנקודה שבלב" שהיא קצה החבל המשתלשל אלינו מהעולם הרוחני. קצה חבל כזה מושט לכל אדם מהמצב השלם שבו הוא נמצא בהרמוניה ושלווה מוחלטת.

אך זו רק נקודה, ואינך יודע מה עושים עימה, אתה רק מרגיש שייכות למשהו גבוה. בנוסף לכך ניתן לך ספר שנקרא "זוהר". זהו ספר גשמי בעולם הזה, אך גם במרחב הרוחני ישנו "ספר" שמסמל גילוי, אור. השם עצמו "זוהר" מסמל "זוהרא עילאה". לכן, בהיותך בעולם הגשמי יחד עם הספר שנדפס בבית דפוס כלשהו בסין, אתה רוצה לחזור לעולם העליון, לשורשך! הנקודה מושכת אותך! כעת עליך להשתדל להתחבר עם אנשים כמוך המופרדים זה מזה, ויחד לקרוא את ספר הזוהר ולהשתוקק אל האור שהוא ישפיע עליכם ויעשה אתכם לדומים לו. זה הכול! כל השאר אינו תלוי בך, אלה תכונות שניתנו לך, גם רוע וגם שנאה. לבד לא תוכל לעשות עם זה כלום. מהעולם העליון ניתנו לך רק שני אמצעים: קבוצה וספרים. אם תשתמש בהם, תמשוך מהעולם הרוחני אליך אור גדול מאד שיפעל עליך. האור הזה נקרא "זוהר" או האור המקיף המחזיר למוטב. זה מה שמשנה אותך, האור פועל עליך ומקדם אותך בחזרה אל שורשך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 18.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הנס שבספר הזוהר
סגולה – גישה למערכת הרוחנית
לא סתם לרצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest