דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סודות ההנהגה העליונה "אחד בתוך השני"

סודות ההנהגה העליונה "אחד בתוך השני"

בעל הסולם, "בית שער הכוונות", סעיף מ"ט: "היינו מלכות דצמצום א' שנגנזה ברדל"א, בסוד אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה. וזה סוד ג' הרישין שאומר הזוהר, אשר רדל"א נתקן בסוד "דא לעילא מן דא", וא"א נתקן בסוד "דא לגו מן דא"".

קיים ראש של פרצוף רוחני שדוחה את האור ולכן נקרא "אחד מעל לשני" (דא לעילא מן דא), וקיים ראש שמקבל את האור ושולח אותו למטה, כמו "אחד בתוך השני" (דא לגו מן דא). שני הראשים האלו עומדים בראש עולם האצילות ועל ידי עבודתם מאזנים זה את זה כל הזמן. וזה קובע את השורש של כל ההנהגה העליונה, היורדת אלינו משם.

המלכות, שעליה נאמר: "דא לעילא מן דא", מנותקת מעולם האצילות ואיננו יודעים מה מתרחש שם. צמצום א' אינו מובן לנו, זה הוא טווח אחר לגמרי. כמו האוזן שלי, שיכולה לקלוט צלילים רק עד תדר של 20 קילו-הרץ, וכל מה שמעבר לתדר הזה אני כבר לא שומע. וצמצום א' עובד על "ג'יגה-הרצים", בכאלו טווחים שאני אפילו לא חושד שהם קיימים בכלל, הם אינם ידועים ואינם מובנים לי. שָם עובדים תכונות דקות של הרצון ליהנות ושל הרצון להשפיע, ובירורים שאפילו איננו נוגעים בהם. אין לנו את הדקות והרגישות הדרושים. זה נקרא "דא לעילא מן דא".

"ונודע שיש ערך הפכי בין כלים לאורות, כי חסרון מלכות פירושו שחסר אור הכתר שהוא יחידה, כי אז עולה החכמה בכלי דכתר ובינה בכלי דחכמה וכולי עד שאור המלכות בכלי דיסוד".

מכאן מתחיל חוסר ההתאמה בין האורות והרצונות, שבעקבות זה כל האורות נמצאים שלא במקומם.

"וזה סוד שאריך אנפין נתקן דא לגו מן דא, כלומר אור חכמה, בכלי דכתר".

לכן הרצון של הכתר מרגיש חיסרון, בכך שמרגיש שאינו מתמלא באור שלו, כי הרי זהו האור של מדרגה יותר תחתונה, אור החכמה. אך צריך להבין שברצון הכתר, לא יכול להיכנס שום אור אחר חוץ מהאור שמיועד לו, אינני יכול לשמוע עם העיניים או לראות עם האוזניים! מדובר רק על מידת האור, הממלא את הרצון, ומידת האור ברצון הכתר מורגש עכשיו בצורה שזה אור חכמה במקום אור הכתר.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 18.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest