דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בין המלכות לבינה

בין המלכות לבינה

שאלה: האם הערבות שייכת גם לנשים?

תשובתי: גם הנשים וגם הגברים חייבים להגיע להכרה של הערבות ההדדית ואין זה תלוי במין האדם. כשאנחנו מדברים על כך שליד הר סיני עמדו גברים והנשים עמדו מסביבם, זה משקף תכונות רוחניות ופנימיות של כל אחד מאיתנו.

האישה מגלמת את הרצון לקבל תענוג, והגבר מסמל את ההתגברות ("גבר" מהמילה התגברות) על הרצון הזה, כלומר רצון להשפיע. דווקא התכונה הזאת מגלה כנגדה, ולייתר דיוק בתוכה, את הר סיני, "הר של שׂנאה". אך איחוד וערבות מתייחס לכולם. הנשים גם כן חייבות להשתדל להתחבר בפנימיות עם כולם, כמו הגברים. רק הגברים צריכים להראות זאת בצורה חיצונית, והנשים בתוכן. וחוץ מזה, הנשים חייבות "ללחוץ" על הגברים. כי הרי הגבר מטבעו נוטה להקשיב לאישה, לאשתו. עבורו אשתו היא כמו אימא, בדיוק כך הוא מרגיש אותה. כי הרי הדמות האידיאלית של הגבר הוא זעיר אנפין, והוא נמצא בין שתי נשים, נוקבאות: מלכות ובינה. אימו זאת הבינה, ואשתו זאת המלכות. ממלכות הוא מקבל רצונות, ולבינה הוא פונה כדי למלא אותם.

במילים אחרות, ללא המלכות הוא אינו יכול לפנות לבינה, ואם הוא פנה אליה, אז לא נשארת לו ברירה אלא להעביר את כל מה שקיבל מהבינה, למלכות. כך הוא פועל. ולכן, אשתו בתת מודע מחליפה ברוב המקרים את אימו.

מתוך שיעור על המאמר "אין עוד מלבדו" מספר "שמעתי", 12.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אחרת לטבע אין זכות קיום
ההידמות שלי לבורא
הכל הודות לנשים…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest