דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רוצה להיות מעבר למחסום!

רוצה להיות מעבר למחסום!

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

שאלה: כשאנחנו עוברים את המחסום, אנחנו עושים זאת ביחד או כל אחד בזמנו ?

תשובתי: מחסום זה גבול פוטנציאלי. אם אני משתוקק להתאחד עם החברים שלי, ומהריחוק שבינינו אני משתדל להגיע לקירוב גדול יותר, אני בכל כוחותיי רוצה להשמיד את הריחוק הזה, אך איננו מסוגל לעשות זאת, אני מזמין את הבורא לעזרה, את האור, ואז עובר את המחסום. במילים אחרות, האגו שלי נשאר איתי, אך אני רוצה להתעלות מעליו. למרות שבשלבים הקודמים לא כל כך רציתי בזה, ואני מסכים עם קיומו.

כך זה היה לפני המעבר של המחסום, ומעל למחסום קיימות שתי צורות של חיבור: "להשפיע על מנת להשפיע", דרגת הבינה ו"לקבל על מנת להשפיע", דרגת החכמה והכתר. אז איפה אני מיישׂם את המחסום? – אני מיישׂם אותו בקשר בינינו. וכאן אינני תלוי בפעולות החיצוניות בינינו ביחס זה לזה ובגילוי של סימפטיה. כאן חיונית רק העבודה הפנימית.

אני חייב להרגיש בתוכי את האפשרות להתחבר איתם בפנים, ברצונות שלנו, כדי שכל הניצוצות שלנו יתאחדו יחד. ברגע שאני ארצה זאת, אני עובר את המחסום. אך כל התכונות האגואיסטיות שלנו נשארות. כי הרי עדיין לא תיקנו את האגו שלנו, אלא רק התעלינו מעליו בכך שאנחנו רוצים לחבר את הרצונות המשתוקקים שלנו אל הרוחניות, אל תכונת ההשפעה. ואם ניצוצות ההשפעה שלנו מחוברים יחד, אז זה כבר כלי שמוכן עבור אור החסדים, מאחר ולכלי כזה כבר ישנה תכונה של "חפץ חסד" (הימצאות מעל לאגואיזם שלי). ואז האדם מתחיל להרגיש את האור העליון השולט בכל. מתחת למחסום אותו האור העליון ממלא את כל המציאות, אך איננו מרגישים אותו. וברגע שהנקודות שבלב שלנו מתחילות להתחבר, בקשר, בצפיפות, בדחיסות ביניהן, אני פתאום מרגיש את כל האור הממלא. והם כבר גילו אותו והפכו עבורו לחיישן.

אנחנו נמצאים איתכם עכשיו באותו המצב. ואנחנו לא צריכים לטוס למימד אחר או לגלקסיות אחרות. האור שורה בינינו, וחסרה לנו רק הרגישות אליו, חוש. וככל שאנחנו מתקרבים

בלבבות, כך מתגלה יותר האור הנמצא בינינו. אנחנו מגיעים לזה בהשפעה ההדדית ורוצים שזה יתגשם.

מתוך שיעור מספר 2 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 09.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כף המאזניים: שׂכר ועונש
לאחר הכנס: מסקנות ראשונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest