דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד – נקודה, כל אחד – אין סוף

כל אחד – נקודה, כל אחד – אין סוף

laitman_2009-07_0211_70.jpg

מהו גמר התיקון שאנחנו שואפים אליו? – זהו מצב מיוחד קבוע שנברא על ידי הבורא מבראשית. אנחנו נמצאים בו גם עכשיו, לא נברא דבר מלבד עולם אין סוף. על מנת להרגיש ולהבין שאנחנו נמצאים במצב הזה, הבורא הכין עבורנו יציאה ממנו להרגשת "העולם הזה" ובחזרה. הדרך למטה נקראת "ירידת העולמות" שדרכה מתרחשת שבירת הכלים ויצירתן של 125 המדרגות. כל זה הוא ההכנה שמומשה בשבילנו מלמעלה למטה, ואחר כך אנחנו שבים הביתה.

בעולם אין סוף במקור כל אחד מאיתנו, נקודה (כמו טיפת זרע). גם בעולם הזה כל אחד מאיתנו הוא נקודה. רק שבירידה מלמעלה למטה הנקודה הפכה לאגואיסטית (השתוקקות אגואיסטית לבורא, למשמעות החיים) והוסיפה אגואיזם (רצונות לעולם הזה). אנחנו חוזרים למלכות של עולם האין סוף דרך חמישה עולמות אבי"ע וא"ק. בדרך אנחנו גדלים בהשתוקקותנו לבורא, תכונת ההשפעה ורוכשים עצמאות, וכתוצאה מכך כל אחד הופך לאין סוף (בגודל ובאיכות). וזאת להבדיל מהמצב הקודם, האין סוף של כל אחד מתמלא באורות נרנח"י במקום אור קודם, נפש.

לאדם בעולם הזה יש רשימו רוחני שדומה לטיפת זרע, שבה נמצא כל המידע של הגוף ושל כל תהליך ההתפתחות. כך גם בתוך הרשימו של הנקודה ישנו המידע כולו על דרכה הרוחנית, וכיצד יראה עולם האין סוף בתפיסתה. הכול נקבע מראש, אך על ידי מימוש הרשימו ודחיפתו להתפתח אתה רוכש עצמאות.

כעת אתה קיים, מרגיש, מחליט. אתה רוכש את ה"אני" שלך שהתפתח מהרשימו, כפי שבעולם שלנו מתוך טיפת זרע מתפתח אדם בוגר ועצמאי. יש לנו נקודה אחת ועליה להתפתח עד מימדים אינסופיים. על כל אחד להיות דומה לבורא. יחד עם זאת, כל אחד עולה לעולם אין סוף שלו ואז כל האינסופים מתחברים. במה תלוי כל התהליך, תקראו בפוסט "כשתהיו מוכנים!".

מתוך שיעור על האיגרת של הרב"ש, 07.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest