דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מיני מדינה על פי חוק ההשפעה

מיני מדינה על פי חוק ההשפעה

בעל הסולם כותב במאמריו "הגלות והגאולה" ו"הערבות" שאנחנו נמצאים בפתחה של הגאולה הרוחנית, ועם ישראל (מי שמשתוקק לגלות את הבורא) צריך להיות מורה דרך לתיקון הכללי של העולם. כל המתרחש בימינו מכוון אך ורק למטרת מימוש המטרה הסופית, ועלינו לכוון את עצמנו לכך.

לכן, חייבים לבנות חברה, ברית, מדינה וירטואלית שחיה על פי חוקים רוחניים בלבד, ואינה דומה לעולם החיצוני בשום דבר. על המדינה הזו להתקיים לא בצורה פיזית. זאת ברית בין הנשמות שקיימות על פי חוקי ההשפעה מבלי לשים לב לעצמן. זהו התנאי היחיד. אם אנשים יוכלו להגיע ליחסים כאלו, הם יגלו ביניהם כוח עליון ויהיו למרכז רוחני בעולם, שכולם יוכלו להתחבר אליו.

הקבוצה/המדינה הזו צריכה לבנות בתוכה את המערכות שלה שנחוצות להשגת/מימוש המטרה, גמר התיקון. צריכים לייסד מערכות חינוך והשכלה המיועדות לעצב את האדם, לייסד מערכת סוציאלית על פי עקרון קבלי שתומכת באדם בשעת צורך, מחלה, זקנה, מספקת עבודה והגנה משפטית. על פי העקרונות שנתן בעל הסולם ב"כתבי הדור האחרון". צריך לחקור ולבנות מערכות לתקופת המעבר, ממצב המשבר של האנושות למצב "דור חדש".

עכשיו אנחנו מתקרבים ליסוד מערכת רוחנית כזאת בינינו. הכול מתחיל מהרוחני לחיצוני, הגשמי. לא צריך לעשות דבר בחיצוניות כל עוד איננו מוכנים לכך בפנימיות. אין משמעות בבניית בית המקדש השלישי כפי שאחדים חושבים, עד שלא נבנה בתוכנו מצב רוחני כזה (מוחין דיחידה). אנחנו לא נהיה מסוגלים לבנותו כי איננו מבינים את טיבו. רק מהמדרגה העליונה, מתוך השגת מדרגת בית המקדש השלישי, ניתן להכיר לפרטי פרטים את המדרגה התחתונה ולבנות אותה.

לכן, רק במידת התקדמותנו הרוחנית אנחנו יכולים לבנות קשרים גשמיים בינינו בעולם הזה. כמה שנעלה יותר ונבין יותר את הקשרים הרוחניים הפנימיים בינינו, בהתאם לכך נשכלל את המערכות הגשמיות שהקמנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הגלות והגאולה" 04.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest