דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם משהו לא תקין, זה בתוכי

אם משהו לא תקין, זה בתוכי

המקור של כל הנשמות בנשמה אחת, נשמת אדם הראשון. הכול מתרחש בה. היא התחלקה להרבה חלקים כשנכנס בה רצון שמנוגד לאיחוד. אחרת לא הייתה אפשרות לחלק אותה לחלקים, מה שהכרחי לתיקון.

בדומה למלך שהעביר את עושרו מעבר לים על ידי כך שנתן מטבע אחד לכל נתין, כדי להיות בטוח בהצלחת המעבר, כך גם נשמת אדם הראשון מתקנת את עצמה (עוברת מהעולם שלנו לעולם הרוחני) בחלקים. השבירה לחלקים נקראת "חטא", אף על פי שלמעשה אף אחד לא חטא. אל הנשמה הכללית הוחדר כוח המכוון לקבלה, כדי להיספג בכל חלקיה ולהפריד ביניהם. מאז, עבודתה של כל נשמה היא בהתגברות על הכוח הזה ובחיבור של החלק שלה מהעושר הכללי לקשר ההדדי האחד.

ביחס אליי כל האחרים הם שלמים. כשנדמה לי כי הם שבורים ומקולקלים – זו התוצאה של הקלקול שלי. כך האדם צריך להתייחס אל העולם, ללא אשליות, אלא מתוך עבודה פנימית. אז תפיסת העולם שלו תשתנה והוא יראה שאכן הכול מושלם, רק הוא עצמו מקולקל. כך האדם מגלה את השבירה של הנשמה הכללית. כשהוא מתקן את עצמו הוא חוזר אל החלקים שלה בתור אדם, כלומר, רוכש כוונה משותפת לכל החלקים, לכל "החטאים", לכל כוח הפירוד שחדר למערכת ושבר אותה ל-600,000 נשמות.

התיקון מתרחש מהקל אל הכבד, לפי עביות הרצון שמתגלה, במילים אחרות, לפי הדחייה שמורגשת ביחס לאחרים. לא חשוב עד כמה האדם יתעלה, היצר הרע בכל זאת יתגבר עליו. אולם תמיד מגלים לו מידה שאותה הוא מסוגל לתקן. עליו רק לממש את הבחירה החופשית באמצעות החיבור עם הקבוצה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest