דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על סף הגלות האחרונה

על סף הגלות האחרונה

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

אנחנו עוברים ארבע גלויות, בזו אחר זו. זה נובע מ-4 בחינות של התפתחות הנשמה הכללית – הוי"ה. עוד בעולם אין סוף הרצון הכללי נברא ב-4 דרגות, ולכן כל ההתפתחות והתיקון מתרחשים לפי אותן 4 הדרגות.

עד שאנחנו משיגים את הדרגה הרביעית, המלכות, אנחנו צריכים לעבור דרך התפשטות והיעלמות של האור לסירוגין מתוך הרצון, בין המדרגות, וכך ארבע פעמים. כניסה של אור זה שחרור, גאולה (מחוסר הנוכחות שלו, מחושך), ויציאה זה גלות (היעלמות האור). הנוכחות של האור בתוך הכלי נקראת נוכחות הבורא בתוך הנברא או גילוי הבורא. לכן לאחר הגאולה (התלבשות האור בכלי/בנשמה/ברצון), תמיד מגיע הגירוש של האור, יציאתו. ללא זה, ההתפתחות היא בלתי אפשרית! כמו שנאמר: כניסת האור ויציאתו עושה את הכלי ראוי לתפקידו להשגת המטרה (השתוות לבורא).

לכן, המקובלים הראשונים כבר ידעו מה יקרה בהמשך עם האנושות. אברהם שאל את הבורא: "במה אדע כי אירשנה?". וכאשר קיבל תשובה שהם יצאו לגלות, אז הוא נרגע: כי הרי ידע שלאחר 4 גלויות ו-4 גאולות מגיעים לגמר התיקון הסופי.

אנחנו נמצאים במערכת של הדרגה הרביעית, הכוללת בתוכה את כל הגלויות והגאולות הקודמות, ולנו נשאר רק לבצע את הגאולה האחרונה והשלמה (על כל המלכות), אשר כבר קרובה. אך כדי להגיע לגאולה חייבים להרגיש את הגלות. עוד לפני ביאתה אנחנו כבר צריכים לכלול בתוכנו, בצורה השלילית, את הצורה המלאה של הגאולה העתידה הזאת, צורת העולם המתוקן, כלומר לא לחשוב שהיא תבוא רק עבור ישראל אלא עבור כל האנושות.

בפעם הראשונה בכל ההיסטוריה, ישראל, כלומר הקבוצה העולמית שלנו, מתגלה ומופיעה כגורם המעביר של האור העליון, ואנחנו צריכים להתאחד כדי לתקן את כל העולם. והגלות מסמלת דבקות מלאה עם הבורא, עם תכונת ההשפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "זאת ליהודה", 01.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest