דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רמה את האגו – או שהוא ירמה אותך

רמה את האגו – או שהוא ירמה אותך

"המדבר" שאליו אתה בורח מתוך השעבוד האגואיסטי זו הקבוצה. כיוון שלהימצא בהשפעה הדדית וליהנות מכך שאתה משפיע לכולם, זהו "מדבר" אמיתי ו"לחם עוני" (מצה) בשבילך. אם היית יכול לקבל הנאה אגואיסטית מהשפעה, בשמחה היית עושה זאת כדי לקבל הנאה! אך להשפיע "על מנת להשפיע" ללא רווח לעצמך, אינך מסוגל. אינך מסוגל לבצע את הפעולה, ואינך מסוגל להזיז אצבע "לכוח השפעה". אינך מקבל מכך שום הזנה, האם מנוע יכול לפעול ללא דלק או ללא חשמל?!

קבלה אגואיסטית מעניקה לך אנרגיה עצומה מכל הסוגים: קלוריות, ג'אולים, ואט – והשפעה אינה נותנת לך דבר! אתה מזיז את היד כדי לקבל הנאה, אך באותו רגע שאתה מגלה את ההשפעה, אתה נעצר ואינך יכול לזוז הלאה. בזמן הפעולה, באותו רגע שאתה מגלה שהיא נעשית בכוונה על מנת להשפיע, אתה נעצר וקופא, אינך יכול לעשות דבר. אפשר לצעוק עליך "נו, תעשה כבר משהו, נשאר רק עוד טיפה!", אך אין לך כוח.

לכן, איננו מסוגלים לזהות מתוך "מצרים" שלנו את היופי של העולם הרוחני ולרצות אותו. רק קבוצה יכולה להחדיר לנו את חשיבות הרוחניות, היא מרמה את האגו שלנו, משכנעת אותו שבעולם הרוחני יהיה לו טוב. כיוון שכולנו קשורים מבפנים ומשפיעים זה על זה, אתה מבין שזה שקר, כפי שעד כה שיקרו לך על ידי ההנאות של העולם הזה, פעלו על הגאווה, התאווה והכבוד שלך. לפתע, אתה מתחיל לרצות את הרוחניות כל כך חזק שאתה מוכן לזרוק את כל הרכוש האגואיסטי "עריה מסכנות פיתום ורעמסס", סירים מלאי דגים ובשר ולברוח למדבר עם שק של קמח על הגב.

לכן, כל העבודה שלנו היא בכך שנשכנע זה את זה שהעולם הרוחני זה הטוב ביותר שיכול להיות! למרות שביחס לרצונות האגואיסטיים שלנו, היום זהו מדבר צחיח ולחם עוני. לכן, אין להתייאש ממצבי הנפילה, כיוון שזה המצב האמיתי שצריך להיות לפני הפריצה! מצד אחד, אתה מעריך את המצב באופן ריאלי ומבין שאינך רוצה להשפיע, אתה שונא ואינך מקבל זאת. יחד עם זאת, זה מאד חשוב, אתה רוצה להשיג זאת בכל מחיר ולדעתך חיים ללא רוחניות הם גרועים ממוות! יחס זה מחדירה לנו הסביבה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "וזאת ליהודה", 31.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הכול תלוי ברצון האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest