דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להימנע ממגעים לא נכונים

להימנע ממגעים לא נכונים

"ואיש אשר יקח את אחתו בת אביו או בת אמו וראה את ערותה והיא תראה את ערותו חסד הוא ונכרתו לעיני בני עמם ערות אחתו גלה עונו ישא." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק כ', פסוק י"ז).

שאלה: מה זה "בת אמו וראה את ערותה"?

תשובתי: זה אומר, שללא "אור חסדים", ללא לבוש, הוא לא יכול לתקשר איתה בשום צורה. בעולם הרוחני, קשר, כלומר מגעים בין כל הרצונות והכוונות צריכים לעבור דרך "אור חסדים", לפי תכונת ההשפעה.

אם הוא מוריד את הלבוש הזה, אז זו כבר פעולת קבלה. התפשטות מותרת רק בין בני זוג, מפני שהם מהווים גוף אחד, רצון אחד. אבל אפילו ביניהם יש לזה הגבלה.

יש כאן הרבה תנאים שמגבילים את השימוש ברצון, מפני שאתה לא יכול להיכנס עם כל הרצונות שלך במגע עם האור העליון עד גמר התיקון.

"ואיש אשר ישכב את אשה דוה וגלה את ערותה את מקרה הערה והוא גלתה את מקור דמיה ונכרתו שניהם מקרב עמם." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק כ', פסוק י"ח).

מדובר על איסור של מגע, שלא יכול להביא ללידה של מדרגה חדשה.

אסור להיכנס לקשר אינטימי עם אישה בזמן הווסת שלה. בעולם שלנו, ביוץ מונע יחסי מין מלאים שמובילים להיריון. מאחר ובמקרה הזה נשללת האפשרות של לידת מדרגה חדשה, אסור לבוא במגע עם אישה.

"וערות אחות אמך ואחות אביך לא  תגלה כי את שארו הערה עונם ישאו." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק כ', פסוק י"ט).

במגע עם מדרגה עליונה, לא יכולים להיות שום קרובי משפחה הקרובים ביותר מצד אבא ואימא. אתה מקושר רק לאביך או לאימך או לאנשים זרים, החל מדרגת קרבה שנייה. ומאחר ובני ובנות דודים נחשבים לקשר קרוב של שאר בשר שלך, אתה לא יכול לבוא איתם במגע.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 23.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מעצב של הנשמה
מערכת החלשת האור
איסור על גילוי עריות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest