דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בית, הפתוח לכל העמים

בית, הפתוח לכל העמים

לעָם ישראל יש תפקיד, משימה מיוחדת – להפוך לבית הפתוח לכל העמים, לכל בני האדם שירצו לגלות את הבורא. לשם כך אנחנו צריכים לבנות מהעם שלנו כזאת חברה, כמו כוס ענקית נפלאה שיכולה ומוכנה להכיל את כולם, לפרושׂ ידיים, כדי שכל החפץ בכך יכול לבוא ולהיכלל בתוך החיבוק בין זרועותינו ולהצטרף אלינו.

כי עָם ישראל הוא לא כמו האחרים שהפכו לעמים הודות למקום מחייה משותף ולהיסטוריה המשותפת. בשונה מזה, העם היהודי נקבע בהתאם לתפקיד, למשימה שלו, בהתאם למטרה העתידית שלו.

לכן אנחנו צריכים להכין מקום עבור האנושות כולה, שלשם אפשר יהיה לבוא וללמוד, כדי להבין בשביל מה אנחנו קיימים, למה חיים, למה סובלים.

זה חשוב במיוחד בזמנינו, כאשר האנושות מחליקה באופן נמרץ ומהיר אל תהום. דווקא כאן, התפקיד של עם ישראל הופך לכל כך מבוקש.

ואם אנחנו לא מזדרזים לבצע אותו, אם מאחרים בהתפתחות שלנו, אז בזה אנחנו מזמינים על עצמנו מכות. אותם הכוחות שהיינו יכולים לפתח בעצמנו, ולא רצינו, כבר לוחצים עלינו בצורה שלילית.

זה דומה לילד קטן שלא רוצה ללמוד ובזה מאלץ את ההורים שלו ללחוץ עליו, ויחד עם זה חושב שהם רעים. אבל בעצם הם לא רעים, אלא פשוט רוצים שהוא יצליח. כך גם פועלים כוחות הטבע בכל רגע של ההיסטוריה שלנו.

ההיסטוריה, זו תוכנית מאוד מדויקת וברורה. ואם אנחנו בכל רגע לא מבצעים את החובות שלנו ביחס לעצמנו וביחס לאנושות, אז המשימה שלא בוצעה מתחילה ללחוץ עלינו ומקדמת אותנו בכוח.

הכוח השלילי הזה יכול להתגלות בצורה של בעיות, מלחמות, הגליה מהמדינה, עד להשמדה ושואה. הכול תלוי בזה, עד כמה אנחנו מאחרים בביצוע המשימה שלנו, ביחס ללוח הזמנים שנקבע בתוכנית הבריאה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 485, 28.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לא נצליח להישכב על הקרקעית
ארץ ישראל אינה בית חם
מדוע עם ישראל לא יכול להיות כמו כולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest