מדריך לחיים

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

מטרתם של כל כתבי המקובלים היא לא כדי להבין מהם משהו, כי בעזרת השכל הגשמי שלנו בלתי אפשרי להבין את ההסברים של המקובלים שנכתבו מגובה שכלי הפוך, שונה לחלוטין – לא מתוך קבלה אלא מתוך השפעה. זו תוכנה שונה בתכלית, הבנה וכיוון מחשבה שונים. אין מה לעשות, לאנבין זאת עד שנגיע למצב שבו היה הכותב או למצב דומה כלשהו. בינתיים אנחנו הפוכים לו בתכונות, והופכיות זו דוחה את כל מה שאפשר כאן לקבל.

מדובר לא על המאמרים ועל האגרות של המקובלים, בהם הם מספרים על המצבים שלנו עוד לפני שאנחנו נכנסים לעולם הרוחני, כדי להכין אותנו אליהם, לספר כיצד נכנסים לשם, לעצב אותנו וללוות בדרכנו הרוחנית. אלא הכתבים כמו "תלמוד עשר הספירות", "ספר הזוהר" ו"ספר עץ חיים" המתארים לנו את העולם הרוחני ומספרים על מצב נעלה שאפשר להרגישו אם נתאים את עצמנו לחוקים של העולם העליון, חוקי ההשפעה.

אם נגלה את תכונת ההשפעה, רשת הקשר בינינו כמו תאים בגוף, אז נגלה בתוך הרשת חוקים, מצבים ותמונות מהעולם העליון שעליהם מספרים לנו המקובלים. נבין את כל המילים הכתובות בספר הזוהר או ב"תלמוד עשר הספירות", כיוון שמסופר בהם על מה שנראה, נרגיש ונגלה.

התורה כולה תהיה עבורי תורת החיים ואני אגלה אותה בתוך הרצונות שלי. הרצונות והמחשבות שלי יסתדרו ביניהם, יחד עם רצונותיהן ומחשבותיהן של כל הנשמות האחרות, במידה שאגלה בתוכי יכולת להתחבר עם האחרים ואראה זאת בספר. הספר יהפוך עבורי לכלי, כיוון שהמילה תורה מוצאה במילה "הוראה", הדרכה, הנחיה. אזי נגלה את הגוף כולו של הנשמה הכללית "אדם", נגלה את כל הקשרים בין חלקי גופו.

לכן, בזמן הקריאה בספר הזוהר עלינו להגיע להרגשה שאנחנו באמת קשורים יחד, ובתוך הקשר הגלובלי והאינטגרלי בינינו, אנחנו מגלים עכשיו את צורות הקשר הזה שעליהן מספר הזוהר. הזוהר מספר אך ורק על צורות הקשר בדרגות הדומם, הצומח, החי ודרגת האדם, בתוך הרשת שמחברת בין הנשמות שלנו וכלל לא על חיות, צמחים ודומם בטבע של העולם הזה. לא קיים דבר מלבד הנשמות, וכל התיאורים של הדוממים, הצמחים, החיות ובני אדם, מספרים על צורות הקשר בין הנשמות בלבד.

כאשר ה"הנקודות שבלב" שלנו, שהן הרצונות שלנו, ההשתוקקות לאחדות בינינו, תתחברנה נכון ביניהן, נגלה בקשר בינינו את כל הכתוב בזוהר. זה יקרא "עולם אין סוף", עולם של קשר אינסופי, בלתי מוגבל בין כולם. הבה ננסה לתאר אותו בינינו!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הפָסָל של נשמתי
על מה מספר הזוהר?
הקבלה מדברת בשׂפה המדויקת ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest