דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נבחרנו לשרת את העולם

נבחרנו לשרת את העולם

שאלה: מדינת ישראל היא אחת המדינות הלא אהובות ביותר בעולם, והרייטינג שלה כל הזמן יורד. הלחץ עלינו כל הזמן הולך וגובר מכל הצדדים, האופק כוּסה בעננים ואנחנו לא רואים לפנינו שום התבהרות.

בהקשר לזה, בתודעה הציבורית צף מחדש המושג "העָם הנבחר", והוא מקבל כל מיני פירושים שונים. אחדים מתנערים ממנו, אבל כ- 70% מאוכלוסיית ישראל מאמינים שאנחנו "העָם הנבחר".

הרבה נאמר, נכתב וצולם בנושא זה. ד"ר אבי בקר מאוניברסיטת תל אביב הוציא לאור ספר שלם, שבו הוא מצביע על כך, ששאלת ה"נבחרוּת" תפסה לנצח את המרכז של הקיום היהודי.

אז מה זה "העָם הנבחר"? מי בחר אותנו? לשֵם מה? ויכול להיות, שאנחנו פשוט עומדים בשורה כללית עם עמים אחרים ותרבויות שונות ומכריזים על הנבחרוּת שלנו? אבל למה אז שונאים דווקא אותנו ולא אף אחד אחר לאורך כל ההיסטוריה?

נתחיל מרגע עקרוני: האם אתה סבור שהעָם היהודי הוא נבחר?

תשובתי: בוודאי. הרי יש לנו משימה, שליחות, מוטל עלינו חוב – לגלות לכל העמים את הבורא. אנחנו צריכים ללמד את העמים כיצד מתגלה הבורא, ולהשגיח עליהם עם הדאגה שלנו לאורך כל הדרך, עד שהמטרה תושג.

המימוש של החוב הזה, של המשימה הזאת, מתחיל מהעידן הנוכחי, מימינו, כאן ועכשיו. וזוהי ה"נבחרוּת" שלנו.

באופן כללי, היא מגלה את עצמה מדורי דורות, מאז שתושבי בבל העתיקה התחילו להתארגן סביב אברהם בתור קבוצה מיוחדת, שחיה לפי העיקרון "ואהבת לרעך כמוך". מאותם אלה שהצטרפו אליו, אברהם יצר עָם. אבל לא כדי שאנשים יחיו טוב ביחד, לא לשם איזה רעיון פילוסופי או יהירות שחצנית בפני העמים האחרים ולא למען הישרדות קלה יותר בעולם הזה.

לא, פשוט בקשר בינינו הם רצו לגלות את הכוח העליון. זו הייתה מטרתם, ודווקא היא איחדה את כל אלה שדבקו באברהם.

ובכן, ביסוד שלנו טמונות שתי נטיות:

– להפוך להיות כאיש אחד בלב אחד, לבוא לאהבת חברים, לאהבת אחים, כלומר להשיג איחוד.

– לא להתלכד סתם כך, אלא כדי לגלות באיחוד הזה את הכוח העליון.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 484, 28.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מי אנחנו באמת?
"נבחר" זו אחריות בפני העולם. מי מעוניין?
המקום של היהודים על אדמת ישראל בהתאם לחוק הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest