דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האחדות היא ערובה לניצחון, חלק ד'

האחדות היא ערובה לניצחון, חלק ד'

העולם המודרני של היום הפך לכפר קטן, שבו כולם תלויים בכולם. יחד עם זה, הוא באופן קבוע נסוג, מפני שחסר בו כוח החיבור שילכד וילחים את כולנו יחד. את הכוח הזה העולם צריך לקבל מעָם ישראל.

אבל עָם ישראל אינו רוצה לבצע את תפקידו, למלא את שליחותו ולשמש דוגמה לחיבור ואיחוד של כל השאר. כל אחד שואף להסתתר בנישה שלו, בזה שמחקה את סגנון החיים האירופאי בתנאים של הדמוקרטיה המערבית, שמאפשרת לאדם לחיות בבידוד מבלי להיות תלוי באחרים.

אבל השאיפה הזאת מנוגדת לחלוטין לרוחו של עָם ישראל, כי היא אינה מאפשרת לנו להשיג ערבות הדדית. וערבות, זה היסוד והבסיס לקיומו של העָם שלנו.

שאלה: נדמה לנו, שהבעיה היא בכוחות האופל, שעולים בעולם, בארגוני הטרור של האסלאם הקיצוני. ואילו עכשיו מתברר, שלעולם חסר כוח החיבור והאיחוד?

תשובתי: העניין הוא בכלל לא במחבלים ולא באנטישמים. זוהי רק תוצאה של חוסר אור, שמסיבה זו מופיעים כאלה רצונות אפלים בתוך האנושות, באדם הבודד או בקבוצת אנשים.

בידיו של עָם ישראל יש ברז עם אור ובו תלוי האם הברז הזה ייפתח, כדי שהאור יזרום לָעולם, או שהוא ייסגר. זאת הסיבה שכל אומות העולם מאשימות את ישראל, כי באשמתנו הם לא מקבלים את האור. הם לא מבינים שחסר להם אור, אבל באופן אינטואיטיבי הם מרגישים שאנחנו אשמים בכל הבעיות שלהם.

כל מה שמתרחש בתוך עָם ישראל משפיע על העולם כולו. ואילו העָם שלנו לא מבין ולא רוצה להקשיב לזה, שללא האיחוד הפנימי אנחנו בכלל לא מהווים עָם ישראל. בזה אנחנו מעמידים את עצמנו בניגודיות לכוח הטבע.

שאלה: מצב הרוח היום בחברה הישראלית הוא מאוד קודר. אנשים מרגישים אכזבה ממה שקורה במדינה. אנחנו מאוד זקוקים היום לכזה נס שהתרחש בחנוכה. איך לעשות כך שהנס יתרחש?

תשובתי: הנס יתרחש רק הודות לחינוך ולהשכלה האינטגרליים. מלחמת המכבים, זו מלחמה של אידיאולוגיות. היוונים לא באו במטרה להשמיד פיזית את העָם היהודי, הם רצו להשמיד אותו אידיאולוגית. אם נרתק אותם במשחק כדורגל בלתי פוסק, אז ניתן להניח שהעָם היהודי מחוסל.

להשמיד את עָם ישראל, זה אומר, לתת לו לשחק במקום לעסוק בחיבור ואיחוד.

שאלה: כדורגל, זו דוגמה טובה, מפני שהשנה היו מקרים של אכזריות ואלימות חסרי תקדים במשחקי כדורגל, שכדוגמתם עוד לא היו בישראל. רגשות חמים של אוהדים כלפי קבוצתם הפכו פתאום לכזאת פנאטיות אלימה, שממש מפחיד להיכנס למגרש. זוהי דוגמה של רוח אנטי ישראלית. מה זו הרוח הישראלית שאותה אנחנו צריכים להשיג במקום זה?

תשובתי: נאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה". מעל לכל כוח של פירוד אנחנו צריכים לקבוע כוח של איחוד. למרות שכוח הפירוד הזה נשאר, ואנחנו לא יכולים לעשות איתו שום דבר, כי הכוח הזה מגיע אלינו מהטבע. אנחנו לא צריכים להיאבק נגדו: לא נגד חוסר הסבלנות שלנו, לא נגד השנאה והקנאה. למרות קיומם, אנחנו צריכים לכסות אותם באהבה, ביחס הטוב שלנו לאחרים, בהשפעה ובנאמנות.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 470, 11.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האחדות היא ערובה לניצחון, חלק ג'
האחדות היא ערובה לניצחון, חלק ב'
האחדות היא ערובה לניצחון, חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest