עָם לדוגמה

את כל הבעיות שלנו אפשר לפתור רק במישור החברתי, ביחסים בינינו. האנושות היא מערכת כללית, גוף כללי, שצריך להתנהל בצורה נכונה כדי שירגיש טוב בכל רגע של קיומו.

איזו צורה צריכה לקבל האנושות בכל צעדיה? ברור שהיא מתקדמת לקראת מצב מסוים, צורה מסוימת, לקראת נקודת יעד כלשהי. אנחנו משתנים, גם העולם סביבנו משתנה ואנחנו מתפתחים, לטוב או לרע.

מכאן נובעת השאלה: מה הטבע דורש מאיתנו? כשאנחנו חוקרים את חוקי הטבע בעשורים האחרונים, אנחנו מתחילים להבין שהטבע הוא מערכת אינטגרלית שלמה, שבה כל מרכיב קשור עם כל היתר, כמו בגוף האדם.

לכן, חייבת להיות התאמה בין כל החלקים. הם לא יכולים להיות מנוגדים זה לזה. גם אם נראה לנו כך, זה רק מפני שאנחנו לא יודעים באיזו צורה הם משתלבים.

הטבע נתן לאנושות תנאים אופטימאליים, מלבד הקשרים בין האנשים. אלה צריכים להיות קשרים באיכות חדשה, כדי שלא נתקדם בעזרת מכות, אגו, שנאה, שקר, מלחמות על שליטה בזולת.

הגיע הזמן, שבו כולנו "מתבשלים" בסיר אחד. ואם יהיה רע למישהו, בסופו של דבר יהיה רע לכולם. בעולם גלובלי זה, עלינו לבנות חברה הומוגנית, שבה כל האנשים שווים ומתקשרים נכון זה עם זה בהשלמה הדדית בין כולם. חברה כזאת מתבססת על עקרונות של שוויון, חיבור נכון, שבתוכו לכל אחד יש מקום, חינוך נכון לילדים ולמבוגרים, ויתורים הדדיים, עד שביחד אנחנו מגיעים לקשרי אהבה. הרי בגוף אחד לא יכול להיות שחלק אחד רוצה "לטרוף" חלק אחר, אלא אם כן זה סרטן.

שאלה: כיצד נראית ההשלמה בין כל החלקים בנוגע לישראל?

תשובתי: ישראל זקוקה לזה הרבה יותר מכל אחד אחר. כי עם ישראל חייב להגיע ראשון להבנה ולמימוש התהליך, כדי להראות דוגמה לאחרים, להיות "אור לגויים". תפקיד העם שלנו בעולם שלנו הוא להיות "עם לדוגמה". לכן שונאים אותנו, כי אנחנו מראים את ההיפך, דוגמה שלילית.

שאלה: כיצד בתוכנית הטבע כתובה התפתחות החברה הישראלית?

תשובתי: היא צריכה להיות "קומונה", להתחבר לפי העיקרון "כל ישראל חברים", "ואהבת לרעך כמוך". כדי שלא יהיו נכשלים, "גדולים" או "קטנים", שכולם יהיו שווים ומחוברים, שכולם ידאגו רק לקשר מרבי ביניהם בהשלמה הדדית.

בדיוק כך בגוף האנושי, כל איבר משלים את כל היתר וכתוצאה מזה הגוף מתפקד נכון.

שאלה: אם מנהיג כלשהו היה מבין את תוכנית ההתפתחות והיה רואה לפחות צעד או שניים קדימה, האם הוא היה זוכה באמון הציבור?

תשובתי: לא. קודם היה עליו להסביר לציבור את גישתו, לחזק אותה בעזרת הוכחות מתוך המדע ומתוך חכמת הקבלה, לאט לאט להרגיל את הציבור להבין את המודל החדש. כי אנשים רוצים רק לפתור את בעיות היומיום שלהם ולא יותר מזה.

לכן, קודם כל חייבים לרומם אותו ולהביא אותו להבנת המצב הנוכחי, מה קורה, מדוע אנחנו נקראים "עם ישראל", מדוע יש כלפינו יחס מיוחד מכל העולם ומה עלינו להיות, כי לפי תוכנית הטבע אנחנו רשומים כמיוחדים מכל העמים ואנחנו לא נברח מהייעוד שלנו.

שאלה: ואם העם לא יאמין, האם ההתפתחות תתקדם בדרך אחרת?

תשובתי: לא, במקרה הזה הטבע בכל זאת יחייב אותנו למלא את תפקידנו, אבל תחת מכות קשות. אם אנחנו בעצמנו לא רוצים להבין ולהסכים עם התפקיד הזה, אז אנחנו נסכים בעזרת בעיות וצרות, כולל מלחמות, כולל מלחמות אטום.

שאלה: אם מנהיג כלשהו מסוגל לקלוט את תוכנית הטבע ולזרום במסלול הנכון, באילו צעדים בדיוק הוא ינקוט?

תשובתי: קודם כל, הוא יחדיר תוכנית חינוכית עבור כל העם בכל כלי התקשורת, בבתי הספר, בגני הילדים, במקומות העבודה. משמעות החינוך היא, להכיר את "הטבע". בגימטרייה, "הטבע" ו"אלוקים" הם היינו הך. בואו סוף סוף נכיר את מי ששולט בנו ומה הוא רוצה מאיתנו. רק זה יאפשר לנו לשפר את חיינו לטובה ולהגיע לפריחה.

כך קורה לילד לא ממושמע, אבל בסופו של דבר הוא מבין ועושה את מה שההורים דורשים ממנו. אז ברור שהיחס שלהם כלפיו משתנה לטובה. בשבילנו זה אומר שאנחנו מגיעים לפתרון הבעיות השוטפות, כולל בעיות בריאות, מלחמות, יוקר המחיה וכולי. הכול מסתדר ומתקדם בצורה חלקה ואנחנו מקבלים כל דבר עוד לפני שמבקשים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 467, 09.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הזכות לבחור, חלק ב'
מסולידריות אינסטינקטיבית לאיחוד אמיתי
איחוד על בסיס אהבה או שנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest