לחיים יש המשך!

שאלה: מה אנחנו צריכים לתקן במציאות שלנו?

תשובתי: נברא, זה רצון לקבל שנמצא מחוץ לבורא, מחוץ לרצון להשפיע. אנחנו בכוונה בנויים בכזאת צורה, כדי שנוכל לגלות את החיסרון של המצב שלנו, את התלות ברצון להשפיע, את המוגבלות שלו, ומגלים שלא יכולים להתקיים אף לא רגע אחד מבלי שנידבק לרצון להשפיע.

המוגבלות הזאת מעוררת אותנו להשתוקק להכיר ולהשיג את הרצון להשפיע ולהיות כמוהו. כי אנחנו מגלים חוסר שלמות של המצב שלנו, את הנחיצות התמידית במשהו, תלות ומוגבלות מלאה. כל עוד אנחנו מקבלים אור, אנחנו מרגישים בתוכנו חיים, אבל ברגע שמפסיקים לקבל אור, אנחנו מרגישים יותר ויותר רע, עד שמרגישים את המוות.

אם אנחנו מפסיקים לקבל את כוח ההשפעה בדרגת חי, אז הגוף שלי מת. אנחנו פשוט תלויים לגמרי בכוח ההשפעה. הגירוי הזה מביא אותנו לדרישה לגלות את הכוח היותר עליון הזה בדרגת חי: לברר, במי תלוי הגוף הבהמי שלנו?

כך אנחנו מגלים, שהגוף הבהמי, דרגת החי, תלויה בדרגה יותר עליונה, ואז אנחנו מתחילים לחפש את כוח ההשפעה הזה.

במשך כל ההיסטוריה האנושות מתפתחת, ונדמה לנו שההתפתחות הזאת מובילה אותנו למשהו טוב, למצב יותר טוב. זה לא נכון. ההתפתחות שלנו נועדה להביא אותנו למסקנה על המוגבלות שלנו. ככל שאנחנו מתפתחים, כך אנחנו מרגישים את עצמנו יותר מוגבלים, נבזיים, פגומים מכל הצדדים, בכל האבחנות. וזה מביא אותי לנחיצות להשיג איזה שהוא מצב שהוא למעלה ממני, למדרגה הבאה שמעליי, במי אני תלוי עכשיו.

לכן אדם שמגיע לחכמת הקבלה, שואל: "מה הטעם בחיי?". השאלה הזאת דוחפת אותו קדימה ומחייבת אותו לברר, "בשביל מה אני חי?", "למה אני חי?", "מהו סוד החיים, מהות החיים?", יש לו כל טוב בחיים הגשמיים, אבל אם לחיים אין שום מטרה, תועלת, אז בשביל מה אני צריך לחיות?

לפי הסטטיסטיקה, היום בעולם מאוד נפוצים הייאוש, הסמים, וכולי. כבר לא בודדים, אלא המוני אנשים שואלים את השאלה הזאת על משמעות החיים ולא יכולים למצוא תשובה. זה גם כן אחד הסימנים שחכמת הקבלה יכולה להתגלות.

כי אי אפשר לקבל תשובה על השאלה בשביל מה אנחנו חיים, אם לא מגלים שיש המשך לחיים!

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה", 12.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הספירה העליונה של הטבע
הקבלה היא חכמה על המציאות העליונה
חכמת האמת על יסודות הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest