דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקריות, זה פשוט בורות

מקריות, זה פשוט בורות

שאלה: כל האנשים שונים. אז איך הם יכולים במשותף להשפיע על התהליכים שקורים בטבע ועם אנשים אחרים?

תשובתי: כאן הכול תלוי בדרגה של ההשפעה. אם מדובר בדרגות דומם, צומח וחי של הטבע, אז האנושות כבר עכשיו מקלקלת והורסת את הסביבה, עושה עוול כבד לאקולוגיה. אבל יחד עם זה, ההשגחה העליונה הכללית מסודרת בכזאת צורה, שמאפשרת לאדם ללמוד קצת מהמעשים שלו, לאט לאט, עד שהוא ילמד.

כי הכול קיים ופועל בצורה מטרתית. ולכן, אם אפילו בגלל הקלקולים שלנו, כבר היינו צריכים להיעלם מעל פני כדור הארץ, בכל זאת, מלמעלה, מדרגות יותר עליונות הטבע מסודר כך, שהוא סובל אותנו ומאפשר לנו להמשיך הלאה, עד שאנחנו נלמד ונחכים, עד שלאט לאט נבין, בהתאם לטבע האדם, שאנחנו צריכים להשתנות.

שאלה: האומנם האנושות בהתפתחות שלה, עד לרגע האחרון לא תהיה בהכרה וגילוי של איך העולם מסודר ואיך שמסודרים הכוחות? האם הגורל הנצחי שלנו זה בלגן, מלחמות והתפרצויות של יצרים?

תשובתי: אין שום בלגן ושום מקריות. אנחנו נמצאים במערכת מדויקת, קשוחה ודטרמיניסטית. הכול מסודר בצורה ברורה ומדויקת, ללא שום סיכוי לפגמים וליקויים.

בטבע אין כאלה מושגים כמו "כאילו", "פתאום", "בערך" וכדומה. ככל שאנחנו לומדים יותר את הטבע על ידי כל מיני מדעים שלנו, כך באופן ברור יותר מתגלים לפנינו חוקים מאוד מדויקים, שאינם ניתנים לשינוי. אנחנו מחלקים וממיינים את הידע שלנו לכל מיני כיוונים, אולם למעשה, בעולם הסובב אותנו אין מדעים שהם בנפרד, כמו כימיה, פיזיקה, וכדומה.

רק בתחומים לא ידועים, שעדיין לא נלמדו ולא נחקרו, אנחנו מבררים בערך, אבל זו בסך הכול התפיסה שלנו שנובעת מבורות, מאי ידיעה. אנחנו פשוט לא מסוגלים לקלוט את התמונה הכללית והשלמה.

ובכל זאת, אם אנחנו מתעמקים יותר ויותר, אנחנו רואים, שבבריאה שום דבר לא קורה "סתם", "פתאום", "כאילו", "בערך". אלא רק מצידנו זה "כל הפוסל במומו פוסל". אם השׂכל שלנו היה מסוגל לקלוט ולחדור לעומק הטבע, היינו רואים מערכת אדירה, לתפארת, שבה הכול קיים בצורה נפלאה. היינו ממש רואים מה זה אלוקות: הכול קשור לכול, בכל הרמות, מלמעלה עד למטה. כל הטבע הדומם, צומח, חי ובני האדם, בהתגלות שלהם הרוחנית והגשמית, הוא אחד, ועל ידי תנועה אחת של היד אני מזיז ומפעיל את כל העולמות. כך כל זה בנוי. אף אירוע לא יכול "להישאר בלתי מורגש" ולא להשפיע על המערכת.

שאלה: למה האנושות לא יכולה להגיע להתפתחות הזאת ולראות את התמונה הזאת?

תשובתי: בשׂכל האגואיסטי שלנו וברגשות האגואיסטיים שלנו אנחנו לא מסוגלים לזה. אפשר לקלוט את התמונה הכללית רק אם אתה רוכש את תכונת ההשפעה, את הכוח השני, הכוח האלטרואיסטי.

כי בטבע יש שני כוחות: כוח קבלה וכוח השפעה. ואילו אנחנו נמצאים עכשיו רק בשליטת כוח הקבלה. מה אנחנו יכולים ללמוד, מה יכולים לחקור במצב כזה?

לכן אנחנו לומדים רק בדרגות דומם, צומח וחי, וגם זה ברמה בסיסית, אבל כל זה לא השפעה וקבלה.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 07.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אחדות בין הטבע לחברה
המושג הכולל "הטבע"
לשנות את עצמך ולא לכבוש את הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest