האמת מעל הכול

"לא תגנבו ולא תכחשו ולא תשקרו איש בעמיתו." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "קדשים", פרק י"ט פסוק י"א).

לא תגנבו, זה אומר, אל תיקח על עצמך את מה שלא תוכל לתקן, זה של מישהו אחר ולא שלך. מדובר על השגת קצה גבול היכולת של האדם לעבוד בעל מנת להשפיע.

אתה צריך להעביר לעצמך את החלקים הלא מתוקנים של הרצונות שלך, מפני שאחר כך לא תוכל לעבוד איתם בעל מנת להשפיע. לכן אין לך את הזכות לחצות את הגבול ("פאת שדך"), שמבדיל בין תשע הספירות הראשונות מהחלק העשירי, וצריך לקבוע את החלק הזה כ"לא שלי". ולא חשוב שאלה הרצונות שלך. אם אתה לא יכול לתקן אותם, אז הם לא יכולים להיות שלך.

"ולא תכחשו ולא תשקרו" מסמל, שאתה צריך לראות גבול ברור בין אותם הרצונות שבהם אתה עובד (החלק העליון של הנשמה שלך, "גלגלתא ועיניים"), לבין הרצונות של החלק התחתון של הנשמה, שאיתם אתה לא יכול לעבוד בעל מנת להשפיע ועושה עליהם צמצום, מבלי לגעת בהם.

במילים אחרות, איזה יחסים שלא יהיו לך עם האחרים, האמת היא מעל היחסים הללו והתוצאות השונות מהם. כלומר, אמת, הבורא, המקום שלו, הגדלות שלו, חוק העולם, חוק היקום, זה מעל הכול ומעל כולם.

לכן, האדם לא יכול לעבוד בכזאת צורה שהאמת תהיה בשליטתו. הוא תמיד צריך להעמיד את עצמו תחת מערכת של ערכים שאין להם שום שייכות אליו, הם תמיד בראש והוא מקבל אותם מעל לכל ההחלטות והפתרונות שלו.

שאלה: אם אנחנו מדברים על קשר בין בני אדם, אז האם בינינו תמיד קיים כוח שנקרא "בורא"? כלומר אין קשר למען הקשר עצמו, אלא יש קשר למען האיחוד?

תשובתי: אנחנו צריכים ליצור בינינו קשר מלא ומוחלט שנקרא "בורא". אם אנחנו מכוונים את עצמנו לקשר הזה, אז הוא לאט לאט מתגלה בינינו. הכְוונה קבועה כזאת להתגלות מקסימלית של הבורא, זוהי התנועה העקבית שלנו קדימה במידת לימוד שיטת החיבור, האיחוד והתיקון, שזוהי התורה.

לכן, "ולא תשקרו איש בעמיתו" מסמל, שלא יכול להיות קשר בינינו ללא הבורא.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 26.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הדיבר "לא תגנוב"
ללמוד לחיות ללא שקר
טיסה בכדור פורח אל החופש!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest