דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה עד עכשיו אין תשובה

למה עד עכשיו אין תשובה

הכול תלוי במאמץ שהאדם עושה. זה טבעי שאנחנו פותחים כל פעם רצון יותר גדול. לכן נדרשת מאיתנו יגיעה יותר גדולה, ייאוש יותר גדול, שאין עליו שום מענה.

ושוב אנחנו נותנים יגיעה, ושוב נפתח לנו רצון גדול יותר. וכך עוד ועוד, עד שאנחנו מממשים את כל סאת היגיעות והאכזבות.

כתוצאה מכל היגיעות האלה, שנשארות ללא תגובה עליהן, ללא אור, באה אלינו ההבנה, שבנו לא תלוי כלום! הכול נמצא רק בידיים של הכוח העליון, ורק אם הוא יעשה לנו חסד, אז אנחנו נוכל לעבור לעבודה אמיתית של השפעה.

אבל בכל שלב ושלב של היגיעה הזאת אנחנו משתנים, ויותר ויותר מבינים מה זה נקרא תפילה אמיתית, דבקות, תלות בכוח העליון. נהיה לנו ברור למה עדיין אין תשובה, כי הבקשה, התפילה שלנו היא לא נקייה, מסתתרת בה כוונה אגואיסטית לעצמי.

אי אפשר להקטין לנו את כמות הניסיונות הלא מוצלחים, כי כל פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול. אנחנו חייבים לעבור את כולם עד לאחרון שבהם, והכול תלוי רק בקצב, בנאמנות שבה אנחנו נמצאים בריצה הזאת, לא מרפים את עצמנו במצבים שבהם לא פועל עלינו, לא האור המושך מקדימה, ולא האור הדוחף מאחור.

בסופו של דבר, אנחנו מגיעים לתפילה אמיתית, שכבר יודעים מה לדרוש, מסכימים לדרישה הזאת ורוצים אותה. היא כבר הופכת להיות לשלנו ובאה מאיתנו, שאנחנו באמת רוצים להשיג השפעה, ללא שום פנייה לעצמנו, ורוצים את זה בכל לב ונפש. אנחנו מאמינים שאין מצב יותר טוב מאשר המצב שבו נמצאים במסירות נפש לכוח ההשפעה, לפעולות השפעה, לבורא, ורק את זה מבקשים.

ומאחר שעל ידי כל הפעולות הללו, הבקשה, התפילה שלנו משתנה מלקבל ל- להשפיע, אז זה מצטבר ויוצא לצעקה נכונה, שעליה כבר מגיעה תגובה מלמעלה.

כי אי אפשר לקבל שום דבר ללא חיסרון לזה. כל העבודה שלנו וכל המצבים שאנחנו עוברים הם מיועדים לכך, כדי שאנחנו סוף סוף נבקש ונדרוש דברים נכונים שכבר מוכנים מראש מלמעלה עבורנו. וברגע שאנחנו מבקשים אותם, אנחנו מיד מקבלים תשובה.

מתוך שיעור על איגרת נ"ז של בעל הסולם, 26.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אימא אחת לכולם
ייאוש וביטחון הם מרכיבי התפילה
תבדוק שאתה לא מבזבז מאמצים לשווא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest