דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למנוע אינתיפאדה שלישית, חלק ב'

למנוע אינתיפאדה שלישית, חלק ב'

חכמת הקבלה מגלה לפנינו את תוכנית הבריאה, את הכוחות העליונים. אנחנו מבררים, שבעצם, הם מהווים כוח אחד ויחיד שפועל ומשפיע עלינו ועל המציאות כולה בהמון צורות שונות.

מתוך זה האנושות מבינה כיצד אפשר להשפיע על גורלה. אי אפשר לשנות את התהליך עצמו שמוביל אותנו מהמצב ההתחלתי למצב הסופי, אבל אנחנו יכולים לזרז אותו, להבין ולהשתתף בו באופן הכרתי בכל הלב והשׂכל שלנו. באופן כזה אנחנו נכללים בתוכו עם כל הרגשות והתחושות בדרגות שונות של תפיסה והשתתפות.

בהתחלה אפשר להיכלל בו רק בתור צופה שעוקב אחר המתרחש, מבלי להבין ממש, כלומר בצורה פאסיבית. אבל אחר כך ההתכללות הזאת הופכת ליותר ויותר אקטיבית.

המצב הסופי קובע, שכל האנושות תתאחד יחד בהרמוניה כללית, בכך שתצרף לעצמה את כל העולם הדומם, צומח וחי, את כל כוחות הטבע, שגלויים לנו היום ושעוד יתגלו בעתיד.

ולכן, כבר היום אנחנו צריכים לראות, איך במצב הזה שבו אנחנו נמצאים כרגע, בחתך הזה, אנחנו יכולים להתחבר ולהתאחד באופן מקסימלי בינינו ועם כל הטבע הדומם, צומח וחי.

כלומר, רצוי לדאוג לאיחוד של כל החברה האנושית ול"אקולוגיה" בריאה, לקשר עם הסביבה הסובבת אותנו, כדי להביא את כולנו להרמוניה, לקשרים הדדיים טובים.

וברגע שאנחנו נבנה כזאת ספירה הרמונית, כבר ברגע הבא הכדור הזה ישנה את צורתו ויהפוך לאליפסה, ואנחנו צריכים לתקן את העקמומיות ושוב לארגן אותו בצורת כדור. כי כדור, זו צורה מושלמת של הקשר הכולל.

הספירה הזאת פעם אחר פעם תתעקם, ואילו אנחנו כל הזמן נחזיר אותה למצב הרמוני. שמירה על הרמוניה בכל מצב, זו התקדמות אידיאלית בהשתתפות העצמית שלנו בתהליך האבולוציה של הטבע.

שאלה: אֵילו מסקנות ניתן להסיק מזה עבור המצב הנוכחי שלנו, נגד התפרצות של טרור מצד האזרחים הערביים של ישראל?

תשובתי: אני ניגש לבעיה הזאת בצורה גלובלית. זו יכולה להיות אינתיפאדה, כל סוג של אנטישמיות, מלחמות אחרות, אסונות טבע, טייפונים, צונאמי. אם אנחנו בכל רגע של ההיסטוריה מגלים תופעה שבולטת מההרמוניה השלמה, זה סימן שאנחנו לא מחזיקים את כל הטבע במצב הנכון.

חובתנו להחזיק אותו בהרמוניה. חכמת הקבלה מגלה שזה תלוי בעָם ישראל, באותה הקבוצה שייסד אברהם. מכל האנושות הוא בחר דווקא באלה שיכלו להשפיע על הצורה הנכונה של האנושות וכל פעם להביא אותה למצב של הרמוניה.

מתברר, שחלק אחד קטן מאוד מכל האנושות שנקרא ישראל, ושמסמל "לי ראש", קובע, כיצד יתנהגו כל שאר העמים, עד כמה הם יתחברו ביניהם לכדור אחד עגול.

אברהם אסף סביבו את האנשים המיוחדים האלה וייסד מהם קבוצה והעביר להם שיטה, ידע, מושכות ההנהגה. ומאז כל תהליך ההתפתחות תלוי בעָם ישראל. יכולים להצטרף אליו אנשים חדשים, אם הם מרגישים שייכות לתהליך הזה ולרעיון הזה. כך מתנהלת התפתחות העולם.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 453, 13.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
למנוע אינתיפאדה שלישית, חלק א'
הגיע הזמן להצדיק את המקדמה שקיבלנו
תן אור לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest