דף הבית / המשבר ופתרונו / על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק א'

על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק א'

שאלה: מצבו של העולם היום מעורר דאגה רבה: טרור בינלאומי, צמיחה בלתי נשלטת של קבוצות טרור קיצוניות כמו דאעש, איום של מלחמת גוג ומגוג שמתוארת אצל הנביאים. ובישראל מתעוררת אינתיפאדה חדשה, הכלכלה ומצב החברה בהתדרדרות. מה אתה יכול לומר בהקשר לזה?

תשובתי: את המצב אין צורך להסביר. כולם גם כך מרגישים ורואים מה קורה: אינתיפאדות, אנטישמיות, בעיות כלכליות, יוקר המחייה. הבעיות הללו הפכו למציאות היומיומית שלנו ואינן יורדות מסדר היום אלא רק מתחלפות במקומות, פעם בעיה זו צפה מעל כולם ופעם בעיה אחרת.

וצריך להבין, שאנחנו, עָם ישראל, יוצרים בעצמנו את התמונה הזאת ורק בנו תלוי השינוי שלה –

ממפחידה ומאיימת, לטובה. מנקודת המבט שלי, הבעיה העיקרית של זמנינו זה צמיחת האנטישמיות בעולם.

זה אפילו חשוב יותר מאשר הבעיות הכלכליות ואפילו הבעיות של הביטחון בתוך ישראל. אבל הישראלים לא מייחסים חשיבות לאנטישמיות בעולם ולא שמים לב לזה.

על ידי ההתקרבות בינינו, בתוך עָם ישראל, אנחנו נוכל לשנות ולהחליף גם את המצב הכללי בכל העולם, גם את היחסים עם השכנים הערביים שמסביבנו וגם עם האזרחים הערביים שבישראל. כל זה תלוי בנו ואנחנו יכולים לשנות את המצב. הבחירה בין הדרך הטובה לדרך הרעה נמצאת בידיים שלנו.

הכדור נמצא בצד שלנו, אנחנו אחראיים לשלום במדינה ולשלום בעולם, על כל הרע וכל הטוב שנמצא בו. ואין לנו את מי להאשים, כי אנחנו בעצמנו מודדים את הגורל המשותף שלנו אם הוא יהיה טוב או רע, במידה של האיחוד או הפירוד שלנו. והמידה הזאת נקבעת רק בזה, האם אנחנו תואמים לטבע הגלובלי הכללי או לא.

רק אנחנו מסוגלים להביא את עצמנו, ואחרינו את האנושות כולה, להרמוניה כללית. לכן אין צורך לקוות שהשינויים יבואו מאיזה עָם אחר או מהחלטות האו"ם. הכול תלוי רק בנו, אנחנו קובעים איזו החלטה הם יקבלו. כי ישראל, זה הראש של האנושות.

מובן, שכל אחד יכול לומר שהוא לא מסכים עם זה ולא מקבל את זה. אבל, יחד עם זה, אין לו ברירה, וגם לא לנו. אם העולם במשבר, אז זוהי אשמתנו, אנחנו הבאנו אותו למצב כזה.

העיקר להבין את אותו העיקרון, שבאיחוד ובחיבור נמצא הפתרון של כל הבעיות: גם במאבק באינתיפאדה, וגם בעליית המחירים. אם אנחנו נתחבר, אז נוכל להשפיע על כוחות הטבע, לאזן את החברה שלנו, להשיג יותר שוויון ואז להוריד את המחירים. אבל זה מתחיל להיות מובן אפילו אם לא נעשה כזה סיבוב גדול ולא נלך דרך המערכת העליונה.

צריך פשוט לתאר לעצמנו, שאם אנחנו נתחבר, אז אנחנו נרצה להתקרב במקצת, להשתוות זה עם זה, ואנחנו נצליח למצוא דרך להורדת המחירים. כלומר, את המסקנה הזאת אפשר להסיק משיקולים לוגיים פשוטים.

אם נשתמש בשיטה שלנו של דיונים במעגל, אז בזכות הפטנט, התרגיל הזה, אפשר לקרב את האנשים להיות אחד עם השני, ואז כל אחד יוכל לוותר במקצת לאחרים ולהקטין קצת את חוסר  השוויון.

כך אנחנו נעורר את הכוח הטוב בחברה, נמיס כל לב. העיקר, שהאדם יבין, שהחיבור והאיחוד משפיעים על החיים שלנו ופועלים לטובת הכיס, הבריאות, החינוך, חינוך הילדים שלנו, ולכל שאר הדברים, ושזה מגיע מחכמת הקבלה.

מתוך שיחה, 13.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מי אשם ומה לעשות
תן אור לעולם
לפי צו השעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest