דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רמות התפיסה של התורה

רמות התפיסה של התורה

תורה, זוהי הוראה רוחנית, שעל ידי ביצועה, האדם, צעד אחר צעד, משיג את גמר התיקון של הנשמה. במבט ראשון, חלקים רבים של התורה נראים כחוזרים על עצמם. אבל הם חוזרים ברמה הבאה, יותר גבוהה.

לדוגמה, כאשר למדתי בבית הספר, אני קלטתי ללא קושי את חוקי הפיזיקה שנראו לי פשוטים וקלים. הייתה בי פליאה כאשר בהיותי סטודנט אנחנו התחלנו ללמוד ולבחון את החוקים האלה באוניברסיטה, כביכול אותו הדבר, אבל ברמה אחרת לגמרי, יותר מורכבת ועמוקה.

לכן אי אפשר לבצע את חוקי התורה מבלי להימצא במדרגות רוחניות תואמות. אי אפשר להשיג את הדרגה הבאה אם לא הכנת עבורה את חמשת חושי ההרגשה שלך.

זה כמו לקרוא דברי מוסר לכלב. הוא כמובן יכול לתפוס באופן אינסטינקטיבי את מצב הרוח שלך, אבל אף פעם הוא לא יתפוס את המוסר שלך. אם אתה רוצה שהוא יתנהג נכון, אתה צריך לרדת לרמה שלו ובשיטת ענישה ותגמול, המובנת לו היטב, להחדיר לו לראש – זה אפשר, וזה אסור. והוא יתפוס באופן מדויק שאסור לקחת אוכל מהשולחן, כי אחרת יקבל מכה, ולא מפני שאתה מצפה לאורחים והשולחן ערוך עבורם.

ועבור האדם, ההסבר על מערכת האיסורים יכול לקבל צורות מוסריות אחרות לגמרי. כלומר כל אחד מבין ברמה שלו.

לכן, למרות שהסיפורים של התורה מועברים באותן המילים, אבל הרמות שלהן הן כאלה שונות, כמו רמת התפיסה של אדם ושל כלב.

שאלה: מה זה עיבוד של מדרגה רוחנית?

תשובתי: זה אומר, שכל אותם הרצונות שאפשר להשתמש בהם במדרגה הזאת, שילבת נכון, חיברת ביניהם, עיצבת מהם רצון כללי (כלי כללי) וקיבלת לתוכו את אותה מנת אור ב"על מנת להשפיע" שהיית צריך לקבל ברמה הזאת.

בעובדך בעל מנת להשפיע, אתה יוצר עבור האחרים את תכונת האהבה, החסד. וזוהי העבודה במדרגה הרוחנית הנתונה. ובמדרגה הבאה חוזר אותו הדבר, אבל כבר בתנאים אחרים לגמרי.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
השׂפה המיוחדת של התורה
מְשלים של מושגים רוחניים
בית מקדש שנבנה בלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest