דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח ההתגברות, חלק ד'

כוח ההתגברות, חלק ד'

שאלה: למה כל החיים בנויים על התגברות?

תשובתי: כך זה נעשה במיוחד, כדי שאנחנו נלמד לנתב מחדש את הרצון שלנו. וזה מתחיל מהלידה ממש. אני צריך לברר, מה חשוב עבורי בחיים. יש לי 24 שעות ביממה, אז מה הייתי רוצה לעשות במשך הזמן הזה, כיצד למלא את השעות הללו בעיסוקים המועילים ביותר?

ואז אני מתחיל להרהר ולחשוב על מטרת החיים. כי החיים מורכבים מכאלה 24 שעות כל יום. האם ישנה איזו מטרה לקיום שלי שלמענה שווה לחיות? אני משתדל להבין, במה כדאי למלא את היום שלי ועל מה חבל לבזבז אותו.

באופן כזה אני מברר לעצמי את חשיבותו של מצב מסוים. ודווקא כאן נדרשת לי התגברות, כדי להעלות את החשיבות הזאת.

אני כל הזמן עובד על הבירור הזה, בכך שקובע באופן יותר ויותר מדויק את המטרה ואת כל מה ששייך אליה. נניח, שהחלטתי להפוך למוזיקאי מפורסם ואני צריך להקדיש לזה הכול.

אני צריך לחקור וללמוד את הנושא הזה, לשמוע מוזיקה שונה, לעסוק בכל מה ששייך למקצוע הזה. כך אני מברר יותר ויותר, בזה שאני בונה בתוכי כזה רצון ומשיכה לקיום בתפקיד מוזיקאי ידוע, שזה תופס אותי במלואו ואני חושב רק על זה.

לא מעניינים ולא מדאיגים אותי לא אוכל ולא בגדים, לא מנוחה ולא בילויים, אני רוצה רק דבר אחד – מוזיקה! כי אני בעצמי עשיתי אותה כל כך חשובה עבורי. אני בניתי את החשיבות הזאת בצורה מלאכותית, וזה נקרא התגברות, מפני שעיצבתי בתוכי רצון, צורך, משיכה כלפי משהו, שמקודם בכלל לא היה חשוב לי.

עכשיו זה לא עולה לי שום מאמץ כל הזמן להשתוקק למוזיקה ולעבוד, לשפר את המיומנות שלי, לעשות חזרות עשר שעות ביום, כפי שנדרש ממוזיקאי אמיתי.

ואותו העיקרון בדיוק עובד בכל תחום אחר: בחינוך, בחיי משפחה, בעבודה, בכל התקדמות, בארגון של החיים שלי. אם אנחנו רוצים להשיג תוצאות כלשהן, אז לא צריך לכפות על עצמנו ולעשות את מה שאנחנו לא רוצים.

אנחנו רוצים שהחיים שלנו יהיו טובים, נעימים ויביאו הנאה. ולכן אנחנו צריכים לעצב בתוכנו רצון לאותם העיסוקים שאנחנו חייבים לבצע. ההתגברות היא בכך, לעשות מעיסוק הכרחי, עיסוק רצוי!

אם אני אצור בתוכי רצון כלפי מה שאני בכל מקרה חייב לבצע, אז העיסוק הזה יפסיק להיות קשה עבורי. כך אפשר לשנות את כל החיים שלי, בכך שאני הופך אותם מעבודה קשה להרפתקה מושכת, לחופשה תמידית.

אם אני אנתב מחדש את הרצון שלי, אז כל הקשיים ייעלמו. אני לא אצטרך לעבוד בכפייה ולסבול, בכך שאני מבצע במאמץ כל פעולה וכל פעם מתגבר על עצמי. העבודה הזאת תהפוך לרצויה עבורי. ההתגברות תידרש רק כדי לעשות אותה חשובה עבורי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 383, 27.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח ההתגברות, חלק 2
כוח ההתגברות, חלק 1
התגברות על פני המאבק בתחנות רוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest