דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / עשירייה כמכשיר לדבקות

עשירייה כמכשיר לדבקות

כנס בלוס אנג'לס. שיעור מס' 3.

אם אתה רוצה לחקור את הכוח העליון, אז חכמת הקבלה אומרת שאתה צריך ליצור כלי התואם לזה. באופן זהה המדענים יוצרים מכשירֵי מדידה: מיקרוסקופים, טלסקופים, מאיצי חלקיקים וכדומה. אבל הם מתאימים רק לחומר הפיזי. אז איך אנחנו יכולים לחקור את הכוח שפועל בתוכנו, במהות שלנו?

לשם כך המקובלים ממליצים לבנות מבנה מעשרה אנשים (מניין), שמשתדלים ליצור ביניהם חיבור הדדי מושלם. הם מייצבים בסביבה שלהם את תכונת האור, במידה שמסוגלים לזה או לא, בזה שרוצים לעשות מעצמם אחד שלם שנמצא מעל לאגו שלהם.

כזה מבנה כבר מכיל בתוכו שני כוחות: את הכוח האגואיסטי הטבעי שלנו ואת הכוח הכללי של השפעה, כלומר את הבורא. והחשבון כאן הוא פשוט: ככל שאנחנו מתגברים על כוח הפירוד בעזרת כוח האיחוד, במידה הזאת אנחנו תואמים, דומים, משתווים לאור העליון.

אפילו שההשפעה עולה בערכה בסך הכול באחוז אחד, באותה המידה אנחנו דומים לאור ומרגישים אותו. מרגישים במידה של אותו האחוז שבו שלטנו ברצון להשפיע על הרצון לקבל.

אם אנחנו משתדלים, נותנים מאמץ, למרות שלא יכולים להתגבר על הרצון האגואיסטי שלנו, אז מתחילים לשים לב איפה יש חיסרון, עד כמה אנחנו עדיין חלשים, למה לא מצליח לנו. ואז מתפתחת בנו צעקה, בקשה, תפילה שהאור יעזור לנו, שייתן לנו כוחות, ואז אנחנו נתחבר. כי ודאי, שלנו עצמנו אין את כוח האיחוד. הוא מגיע רק מהאור.

כך אנחנו מתקדמים: האור פועל ומשפיע עלינו לפי הבקשה שלנו, אנחנו מתגברים על הרצון לקבל שלנו, סופגים יותר את הרצון להשפיע, עוד יותר חזק מתקשרים בינינו, עוד פעם ועוד פעם… על זה נאמר: "פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול".

ואז מגיע הרגע שאנחנו באמת יכולים להתאחד. ואז כל אחד מרגיש כיצד הוא נעלם בקשר המשותף שבינינו. יותר לא קיים "אני" ו"חברים", אלא כולם מתמזגים לאחד. ובאותו הרגע, במצב הזה של "ביחד" אנחנו מרגישים מילוי, אור עליון, את הבורא ששורה בינינו.

ואז אנחנו יכולים לחקור אותו. במילים אחרות, אנחנו בנינו והפעלנו מכשיר שנקרא "קבוצה", "עשירייה", "מניין", ויכולים עכשיו להתקדם קדימה, בכך שמייצבים יותר ויותר את עצמנו בכל מיני צורות של קשר. והבורא, בהתאם לקשר ההדדי שלנו, יתגלה יותר ויותר.

על ידי ההשפעה שלו האור יעורר בנו גם כן שכבות יותר ויותר עמוקות של האגו. אנחנו מרגישים התנגדות, ירידות, כל מיני הפרעות, וזה יאפשר לנו לפנות עם כוח עוד יותר גדול לאור העליון, כדי שהוא יבוא ויקנה לנו כוחות לראות את הפגמים שלנו ושיטות התיקון שלהם.

כזאת היא הדרך, 125 מדרגות, שבעלייה בהן אנחנו מגיעים בסופו של דבר להשתוות הצורה עם הבורא. ובדרך הזאת אנחנו מגלים עד כמה חשובה לנו תכונת היראה, החרדה. כי רק הדאגה, היראה, "האם אני מסוגל להשפיע?", דוחפת אותנו קדימה.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בלוס אנג'לס, 31.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עשירייה, היא יחידה רוחנית שלמה
בודה ב"עשיריות": מיקוד מחדש
עבודה בעשיריות: סף קבוע של תפיסה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest