דף הבית / המשבר ופתרונו / ילדי היקום, חלק 3

ילדי היקום, חלק 3

היום אנחנו פתחנו במקצת את המסך מעל החומר האפל ותופעות אחרות, אבל אנחנו לא מרגישים אותם, אלא מחשיבים אותם כתוצאה של נתונים שהתקבלו, עושים הנחות יסוד על מה שחסר בהם.

אנחנו לא יודעים ולא מכירים את המקורות של הכוחות שפועלים בטבע, את מהות פעולתם, את היחסים ביניהם. את עצם קיומם אנחנו משיגים כתוצאה, ולא כנתון.

אבל העיקר הוא, שכל מה שאנחנו מסוגלים ללמוד, לחקור ולהשיג, מתואר בחמשת החושים שלנו. ומאחר שבסוף כל שרשרת הניסויים והמחקרים עומד האדם עם החושים שלו, עם השׂכל והרגש שלו, עם הדמיון שלו, עם היכולת שלו ליצור מודלים (דגמים) אלו או אחרים ולבנות מהם מודל (דגם) כללי של היקום, לכן ודאי שכל הבניות שלו, כל התוצאות של המחקרים והבדיקות שלו מוגבלים מאוד.

בעיקרון, אנחנו לא יודעים שום דבר, בדומה לצב קטן שיצא ממקום מחסה וזחל כמה צעדים במשך כמה עשרות או מאות אלפי שנים. למעשה, הוא עדיין נמצא לא הרחק מאותו השיח שתחתיו הוא ישב בזה שהכניס את ראשו לתוך השריון שלו, והוא עדיין לא יכול לדעת כלום.

יתרה מכך, בזה שהוא מתקדם בהדרגה קדימה, הוא גם כן לא יגלה כלום. כמה שאנחנו לא נתפתח במצבנו הנוכחי, אנחנו לא נגלה שום דבר איכותי. אפשר לאסוף כמות עצומה של גורמים ונתונים, אבל אנחנו לא נוכל לעבּד, ללמוד אותם בצורה כזאת שהם יתארו לנו את התמונה הכללית.

כל זה מפני שלצורך מחקר אמיתי של עצמנו חייבים לעבור למדרגה יותר עליונה, לרגש ושׂכל יותר עליונים. במילים אחרות, לא להיות תלויים בג' צירים, בזמן, במקום, ברגש ובשׂכל שיש לנו היום, אלא להתעלות מעליהם ולראות הכול באור שונה, כאילו שאנחנו כבר לא בני אדם שעל פני כדור הארץ. ואז אנחנו נשיג את האנשים, נבין מי הם.

לשם כך אנחנו צריכים מדע חדש. ולא במקרה היום המדענים מתחיל להכיר בעובדה שהמדע המסורתי חווה משבר. היה נדמה, למה? הרי יש לנו מספיק אמצעים, אנחנו יודעים לבנות מתקנים ענקיים ומורכבים ביותר, אנחנו שולחים טלסקופים למסלול של כדור הארץ, והמיקרוסקופים והמאיצים שלנו חודרים לעולם החלקיקים.

מושקעים מיליארדים במחקרים מדעיים, אבל בסופו של דבר, התועלת שלהם מצטיירת כאשלייתית, עד לכזאת מידה, שאנחנו אפילו צוחקים על המדענים שכביכול מספקים את סקרנותם הטבעית על חשבון כספו של משלם המיסים.

אנחנו לא מייחסים למדע את המשקל הקודם, במיוחד שהמהות שלנו, האגו שלנו מקלקל את כל הפירות שלו. כי אנחנו משתמשים במדע כדי לשלוט אחד על השני, להרוויח אחד על חשבון השני, ולמעשה, כמעט שלא ניתן למצוא על העץ הזה פירות טובים.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 308, 02.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ילדי היקום, חלק 2
ילדי היקום, חלק 1
היקום, הוא הראי של האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest