דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. חציית "גבול מצרים"

סיפורים קצרים. חציית "גבול מצרים"

לאחר שקבוצת אברהם, בעבודתה על האיחוד, החלה לגלות בתוכה שכבה חדשה של האגו, שוב החל ביניהם פירוד, כמו שהיה פעם בבבל.

הם נפלו תחת שליטת פרעה, אגו ענק שלוחץ עליהם, והיחסים ביניהם הפכו ל"עבדות מצרים".

דווקא בזמן הזה מופיע המנהיג הבא של העָם, משה. מגיל קטן הוא חונך בבית פרעה, אבל למרות כל זה, התעורר בו רצון עצום להתעלות מעל החינוך שלו. הוא בורח מפרעה ופונה אל העָם, בכך שקורא לו לצאת ממצרים.

ואילו העָם מאוד חלש. מצד אחד, אנשים מבינים שהם חייבים לצאת מהעבדות האגואיסטית, אחרת לא יהיה להם שום סיכוי להתחבר ולהתאחד, לשחזר את אותו הרעיון של אברהם, שמניע אותם קדימה ובקשר ביניהם לגלות את הבורא.

מצד שני, הבורא נעלם מההרגשות שלהם. לכן עבדות מצרים, היא כמו לילה עבורם, כי החיים הרוחניים אינם מורגשים כלל על ידם. אבל הם כבר טעמו והרגישו מה זה אומר מצב רוחני: חיים ללא שום הגבלות, הרגשת החלל החיצוני, מימד אחר.

לכן בהתחלה הם די פאסיביים ומשה צריך עד כדי כך להרגיז את פרעה (את האגו), כדי שאנשים ירגישו איזו שליטה נוקשה יש לו עליהם. רק אז הם רואים אילו ייסורים נושא להם האגו ומוכנים ליציאה ממצרים, כי הם כבר לא רוצים לזהות את עצמם עם האגו שלהם. אין להם כוח להתנתק ממנו, אבל מופיע רצון לעשות את זה.

משה, בכך שהראה להם את כל העורמה והאכזריות של האגו, הוא מעלה את העָם ומוציא אותו מהמצב האגואיסטי. עכשיו הם מוכנים להתגבר על כל המריבות, המחלוקות והחיכוכים ולהתעלות מעליהם בהתאם לתנאי "על כל פשעים תכסה אהבה". בזה הם מתנתקים מ"עבדות מצרים", עולים מעליה ויוצאים ממצרים.

כל מדרגה רוחנית שלמה מורכבת מעשר תת מדרגות. כל תת מדרגה צריכה להיות מובנת, כנושאת אובדן, כאב, ייסורים ומחלות גדולות מאוד. לאט לאט הייסורים שמצטברים בהכרה של העבדות האגואיסטית, מביאים לזה, שהעָם מסכים להתנתק מהאגו שלו (אפילו בלילה, בחושך, כאשר שום דבר לא מובן ולא רואים כלום), העיקר להתקיים בקשר ביניהם.

המצב לפני יציאת מצרים ואחרי היציאה דומה למעבר הגבול. במצרים אנחנו תלויים זה בזה, שונאים זה את זה. אבל ברגע שאנחנו מקבלים על עצמנו את החוק של חסד, של השפעה לא אגואיסטית, של התכללות הדדית, בזה אנחנו כביכול חוצים את הגבול ומתנתקים ממצרים.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 22.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יעקב"
סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יצחק"
סיפורים קצרים. המקור של השיטות הרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest