דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יצחק"

סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יצחק"

לאחר שאברהם ייסד את בית הספר שלו, הוא התחיל לפתח את השיטה הקבלית יחד עם התלמידים שדבקו בו. באופן כזה, הוא יצר שלוש מערכות: מערכת לימוד, מערכת הפצה ומערכת של מימוש חכמת הקבלה.

מערכת ההפצה לקחה בחשבון את רמת ההתפתחות של האדם. הכול היה תלוי בזה, איך האנשים יכולים לתפוס את הרעיון הרוחני, עד כמה הוא קרוב אליהם ועונה על הציפיות שלהם, עד כמה אפשר להראות להם שהשיטה הזאת מועילה להם.

ואחר כך, כשהם עולים ומתפתחים, הם יכולים כבר להבין גם אפשרויות אחרות שהחכמה מעניקה להם. לכן, לפנות לאדם צריך תמיד ברמה שלו ובשפה המובנת לו, בכך שמושכים אותו בזה, שאתה יכול לעזור לו לממש דווקא את מה שהוא רוצה.

ובזה עסק אברהם, בכך שהסביר שהמטרה הסופית של ההתפתחות זה השפעה ואהבה. ואלה שלפחות חלקית רצו לגעת בזה פנימית, היו באים אליו.

כתוצאה מכך החל השלב הבא של התפתחות בית ספרו של אברהם. בשלב זה הוא החל להיקרא "קבוצת אברהם", מפני שכל החברים בקבוצה החלו לעבוד על החיבור ביניהם, היא הניחה מראש שהאיחוד הוא מעל הפירוד.

כאשר בבבל העתיקה התרחשה הקפיצה של האגו ואנשים רצו לבנות מגדל עד השמיים, כלומר עד הכוח העליון ביותר, זה מומש על ידי לחץ על הכוח השלילי.

ואילו אברהם טען, שהכוח השלילי נובע מאותו הכוח החיובי, וצריך לפעול אחרת, בזה שקולטים בתוכנו מה שנקרא "קו שמאל" (הכוח השלילי). הוא סבר, שצריך לחקור את האגו שעולה באנשים ולעבוד איתו בצורה נכונה. לכן התקופה הבאה של התפתחות קבוצת אברהם נקראה "יצחק".

שימוש נכון באגו, זה נקרא "עקדת יצחק". כלומר אנחנו קושרים את האגו שלנו, מאיימים להרוג אותו, מוכנים לגמרי להקריב אותו, למרות שמבינים שבלעדיו לא נשיג את הבורא. מצד שני, הידמות והשתוות לבורא אפשר להשיג רק אם אנחנו נגביל את האגו בצורה נכונה. ובשבילנו זה כמו לחתוך את עצמנו בבשר החי.

אנחנו לומדים לשלוט באגו שלנו, לקשור אותו, לנהל אותו, להציבו תחת תכונת ההשפעה והאהבה מבלי להשמידו, מבלי לאיים עליו, מוכנים להיפרד מה"אני" שלנו (מפני שהאגו, זה כל ה"אני" שלי). התהליך הזה מהווה חלק מההתפתחות שלנו, וכאשר אנחנו מבצעים אותו, נוצרת אצלנו האפשרות בצורה נכונה, יעילה ועקבית לעבוד עם האגו שלנו. זאת המהות של סיפור עקדת יצחק.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 1, 15.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. המקור של השיטות הרוחניות
סיפורים קצרים. האבא הרוחני של האנושות
סיפורים קצרים. הדרך הלא קלה של אברהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest