דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר שפיות מובילה לתוהו ובוהו

כאשר שפיות מובילה לתוהו ובוהו

שאלה: באיזה מקרה תתקבל שיטתו של אברהם, שעדיין מצטיירת כחסרת כל היגיון?

תשובתי: היום האנושות מוכנה לקבל כל חוסר היגיון, מפני שהיא מתחילה להבין שההיגיון הנוכחי שלנו הוא למעשה "בהמי" ולא עובד ברמה של החברה.

עד כמה שזה לא נראה מוזר, עכשיו מתרחשת אכזבה מלאה מההיגיון, מהיכולת של "השפיות" הצרכנית המודרנית להתגבר על הבעיות שמתגלגלות ובאות. האגואיזם גמר בעצמו את עצמו, ובזה מרקס צדק, ואין אפילו מה לדבר על התבונה שלו.

נשאר רק לפעול ברמה של היגיון אלמנטארי, להסביר לאנשים בצורה מופשטת, מהצד: "האם זה טוב שכולנו יחד מקושרים בחוטים טובים? טוב. האם זה טוב שאנחנו מרוויחים כמה שנחוץ ויותר אנחנו פשוט לא צריכים? טוב. האם זה טוב אם יש אצלנו רמת חיים אופטימלית יחידה לכולם? כן. אין רעבים וחולים, אין תהום ענקית בין העניים והעשירים? טוב. כל העולם דואג לאקולוגיה? טוב…".

אבל איך לעשות את זה, אם אנחנו בכל זאת רעים?

כאן צריך להראות לאנשים, שקיים כוח שמממש את זה. בכל מקרה, במוקדם או במאוחר, אנחנו חייבים לבוא למצב הזה, וככל שזה יהיה מוקדם יותר, כך יהיו פחות ייסורים. אם אנחנו נצליח להביא אליה בצורה נכונה את המסר שלנו, אז האנושות כבר מוכנה לקבל את ההיגיון הזה.

שאלה: האם כל היהודים צריכים לחזור לשם כך פיזית לארץ ישראל?

תשובתי: אני חושב שלא. אני מניח, שאין לזה בכלל חשיבות היכן לגור. נאמר, שארץ ישראל תתרחב עד לגבולות של כל העולם. באופן מילולי, היא כביכול תשתרע על פני כל כדור הארץ.

נקודות רוחניות יכולות להתגלות בכל רחבי העולם. לא משנה היכן האדם נמצא. וכמו כן, האנשים האלה צריכים להיות מורים לכל העולם.

כי למעשה, האנושות משתוקקת לאיזו שהיא שיטה של קיום נכון. עכשיו אנחנו רואים שהיא לא קיימת בשום מקום, וכולם חיים רק את היום ומפחדים להביט על יום המחר או פשוט לא חושבים עליו. לאף אחד אין אסטרטגיה ריאלית ארוכת טווח, אין אפילו טקטיקה נורמלית של חיבור הדדי למען איזו מטרה משותפת. במקום זה אנחנו עדים לתנועה כאוטית לחלוטין של כל אדם ואדם.

ולכן ההיגיון (הלוגיקה) שלנו יהיה מובן לאנושות.

יחד עם זה, יש כאן תכסיס קטן: האנושות תוכל לקבל את ההיגיון הזה ולממש אותו רק לאחר שעָם ישראל יהיה הראשון שיישם אותו בחיים. כך מסודרת המערכת הכללית, שדווקא העָם הזה, השנוא, העקשן, האגואיסטי וכן הלאה, צריך בראש ובראשונה לממש על עצמו את השיטה, להראות דוגמה. וברגע שהוא יעשה את זה, לפחות במקצת, כולם יתחילו ללמוד אצלו.

כי בכל אומות העולם טמונה הנכונות ללמוד אצל היהודים. ביסודה של השנאה שלהם לא נמצא כבוד, אלא הכרה בסיסית שבעָם הזה יש משהו גבוה יותר, דווקא מה שכל כך רוצים להשמיד. זה לא נותן לעמים מנוחה, זה עומד בדרכם. זו היא התגובה הטבעית, אבל הצד ההפוך שלה, נכונות פנימית לאמץ את החדש, ללמוד אותו.

ולכן הבעיה היחידה שלנו היא לעשות מעצמנו חברה נכונה.

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק 8, 24.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חותם של חוסר היגיון
מזרח תיכון חדש
הדרך לשלום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest