דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקובל העוסק בעבודה מעשית

מקובל העוסק בעבודה מעשית

שאלה: מה זה אומר, להיות מקובל העוסק בעבודה מעשית?

תשובתי: מקובל העוסק בעבודה מעשית, זה אדם שמגלה בעולם שלנו את הבורא ורוצה להביא לזה את כל העולם. הוא עובד על שינוי האגו להשפעה, אלטרואיזם, את השנאה לאהבה, את הפירוד בינינו לאיחוד. הוא מממש בעולם שלנו את המחשבה של הבורא, חוקר ומממש אותה.

מקובל אמיתי, הוא מטריאליסט ולא מיסטיקן. הוא רואה, שכל העולם קיים כאחד שלם, תחת השפעה של כוח אחד, ומבין, שבעולם הזה הכול עובד תחת חוק אחד, חוק של השלמה, איחוד, התכללות הדדית, כלומר, חוק האהבה. ואם נדמה לנו, שאין הדבר כך, זה רק מפני שכך אנחנו בנויים וצריכים לתקן את נקודת המבט הלא נכונה שלנו.

הרע שאותו אנחנו רואים מחוץ לנו, למעשה אינו נמצא סביבנו אלא בנו, ומוקרן על ידי הראייה המעוותת שלנו על העולם החיצוני. אם הייתי מתוקן לגמרי, אז לא הייתי רואה בעולם שום רע.

שאלה: האם יוצא מכך, שהמקובל בכלל לא רואה בעולם כל רע?

תשובתי: תלוי באיזו דרגה הוא נמצא. העניין הוא, שהאגו שלנו, שמכונה "פרעה", מתחלק ל- 125 מדרגות אגואיסטיות, והמקובל מתקן אותן בתוכו במנות, בחלקים, מהמדרגה החלשה ביותר ועד לגדולה ביותר.

בכך שהוא מתקן כל אחת מהן, הוא כאילו עולה במדרגות של סולם ההשגה, חיבור עם הכוח העליון, דבקות עם האנושות כולה, ובדבקות הזאת הוא מרגיש את הבורא.

להיות מקובל מעשי, זה אומר, להיות או מורה או תלמיד של מי שמשיג את העולם העליון, ללמוד לפי מקורות קבליים אמיתיים ולהתמסר במלואו לזה, מפני שהשגת העולם הרוחני מהווה גם מילוי וגם מטרת החיים.

כי כאשר אתה מתחיל להבין עם מה יש לך עסק, אז כל השאר שבעולם הזה מתגלה בצורה ברורה כפְּרִי של הדמיון האנושי, אלה מאמצים וניסיונות חסרי ערך בהשוואה להשגת הנצחיות, השלמות, הבורא.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 22.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האם מקובל רואה את העולם יותר מתוקן?
כיצד לזהות מקובל?
מקובלים, החוקרים של הטבע העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest