דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. הדרך הלא קלה של אברהם

סיפורים קצרים. הדרך הלא קלה של אברהם

לאברהם לא היה קל להפיץ את השקפותיו, מפני שרוב הבבלים היו נגד השיטה שלו.

הוא סבר, שהכול נובע רק מכוח אחד, למרות שאחר כך, הוא התפצל להמון כוחות מנוגדים שאין להם חופש פעולה.

ואילו הבבלים טענו, שקיימים כמה כוחות מנהלים, והם כולם נמצאים ביניהם בכל מיני יחסים הדדיים אפשריים. על הבסיס הזה הופיעו מיתולוגיות על אלים שונים שנלחמים ביניהם, טורפים זה את זה, מולידים צאצאים, וכן הלאה.

אברהם הדף את כל ההשערות האלה, אבל יחד עם זה, הבין, שהוא לא יוכל להוביל את בבל כולה אחריו, ובזה הייתה הדרמטיות של מצבו. כי בהתאם לשיטה שלו אפשר להשיג את מטרת הבריאה רק כאשר כל אדם בעולם יכיר ויבין, שיש רק דרך אחת לדמות אחת, שאותה אנחנו יוצרים בינינו בזה שמתחברים לאחד שלם. העיקר, זה האיחוד הפנימי בינינו, למרות הרבגוניות של הגופים הפיזיים שלנו.

אנחנו צריכים לטפל בגוף, לתת לו את מה שצריך ולשמור על הקיום שלו כדי להתעלות מעליו, לעסוק בחיבור ואיחוד וללכת אל המטרה. וזה נקרא "התפתחות" האדם שבנו. מה גם שה"אדם" הזה מהווה את הדמות הכללית שלנו.

על ידי התאחדות פנימית בינינו, אנחנו מקבלים בסך הכול דמות כללית אחת שנקראת "אדם" (הדומה לבורא), בדיוק כפי שקראו לחוקר הראשון של העולם הרוחני.

אברהם עבר דרך לא קלה לפני שגילה את שיטת החיבור והאיחוד הרוחנית. המורה הראשון שלו היה אביו, תרח, שלימד אותו לפי המערכת של נח. תרח סבר, שריבוי אלים זה דבר מוצדק ואברהם ניסה לקבל את השקפותיו, עד שהתמרד נגד המורה שלו. זו נקודת השבירה הדרמטית, אי הסכמה עם המורה, כאשר התלמיד עולה על המורה שלו, בכך שעולה למדרגה עליונה יותר.

אבל מצד שני, תרח ניסה לכפות על אברהם את הלימוד שלו, הדגים לו את כל המידות הרעות ואת הרע של הפוליתיאיזם (ריבוי אלים), שלאחר כל זה אברהם יכול היה למצוא את הדרך הנכונה. הוא הבין, שרק כוח אחד של טוב ואהבה מנהל את העולם. אבל הוא כולל את כוח הרע, רק כדי שיוכל בעזרתו להתעלות מעל הרע.

בכך שגילה זאת, אברהם הפך למארגן מחדש, מהפכן, ששינה את מהלך ההיסטוריה והראה את הדרך הנכונה לכל האנושות.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 1, 15.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. פוליתיאיזם או הנהגה יחידה
סיפורים קצרים. הטלטלה המתוכננת של הבבלים
סיפורים קצרים. מנח ועד בבל העתיקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest