דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. מנח ועד בבל העתיקה

סיפורים קצרים. מנח ועד בבל העתיקה

מנח ועד אברהם חלפו עשרה דורות ("עשר" תמיד מגלם בתוכו מדרגת הכרה, התפתחות וגדילה מלאה). במשך הזמן הזה התלמידים של נח למדו והפנימו את השיטה שלו, כלומר יכלו לשלוט בתכונת ההשפעה, תכונת החסד, שאותה מגלמים המים.

המים נותנים חיים לכל מה שקיים על פני האדמה. עוּבָּר בבטן אימו מוקף במים. המים מהווים את הכוח העיקרי של העולם שלנו. כל כדור הארץ, למעשה מכוסה במים. היבשות הן בסך הכול בולטות במקצת מעל פני המים. הכמות של המים בתוך כדור הארץ ומבחוץ היא בלתי ניתנת לתיאור! כאשר אנחנו חוקרים כוכבים אחרים, אנחנו בראש ובראשונה חוקרים, האם יש שם מים וחמצן. אבל גם החמצן נכנס להרכב של המים.

הסיגול של תכונת המים (תכונת החסד) אפשרה לבני האדם להתחבר בצורה נכונה ביניהם ולהתקיים בשלום בבבל העתיקה. בין הבבלים נוצרה אחדות של עָם יחיד, משפחה אחת יחידה, של קרובים, של אנשים שמבינים זה את זה.

לפני 4000 שנה, לאחר שעשרה דורות מנח למדו ומימשו בתוכם את תכונת החסד, נוסדה קהילה של בבל העתיקה, אב טיפוס של הציוויליזציה הנוכחית.

דווקא הודות לכך שתושבי בבל השיגו יחסים הדדיים נכונים וטובים, שלבשו צורה של מצב של רוגע, היה צורך בקפיצה הבאה לצורך המשך התפתחותם. כי אדם, ועשרים דורות אחריו (עשרה דורות מאדם עד נח ועשרה דורות מנח עד בבל) גילו, שהאנושות צריכה להשיג הידמות והשתוות מלאה לבורא. ובבבל התרחש השלב הבא של ההתעלות.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 1, 15.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. מאדם עד נח
האדם הראשון שנקרא "אדם"
תיבת נוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest