דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. הטלטלה המתוכננת של הבבלים

סיפורים קצרים. הטלטלה המתוכננת של הבבלים

הציוויליזציה הבבלית נוצרה בחלק המרכזי של מסופוטמיה והייתה ממוקמת במקום נוח מאוד, על אדמות פוריות בין נהר הפרת והחידקל. התושבים שבין שני הנהרות עסקו בדיג, גידלו בצל, שום, כוסמת, שעורה, חיטה. הם חיו בפשטות ובצניעות, אבל בנוחות, בכך שהשתמשו בכל הטוב של הטבע הנדיב של האזור.

בבבל העתיקה הופיעו לראשונה מערכות השקיה ואמות מים, ההשקיה והגינון של האדמות הייתה מפותחת.

למרות העובדה שהמדינה נשלטה על ידי מלך, האנשים חיו בחופשיות יחסית. הם בעצמם סיפקו הכול לעצמם, החזיקו את החברה ואת המדינה, לא היו להם אויבים והם חיו בידידות ובאושר, כמו משפחה אחת. וכל זה הודות למקובלים, לקבוצת נח, שהביאה לסביבה הזאת את תכונת ההשפעה, של קירוב הדדי, טוב לב.

אבל לצורך המשך ההתפתחות שלהם, היה צורך באיזו טלטלה.

בדרך כלל, אם אנחנו רוצים להסביר לאדם מנגנון של איזו מערכת, כדי שהוא יוכל לעבוד איתה, אנחנו עושים דגם כלשהו ועליו מדגימים כל מיני תקלות שיכולות להופיע במערכת הנתונה. אותו הדבר התרחש בבבל העתיקה.

כדי להעלות את קבוצת המקובלים, ויחד איתה את החברה כולה למדרגה הבאה, היה צריך להכניס לתוך היחסים ההדדיים שלהם פגמים ולהדגים אותם. וזה מה שנעשה.

הכוח המנהל הכללי של הטבע החל להקים בין בני האדם כל מיני מכשולים, בזה שהכניס סכסוכים, מחלוקות ומריבות, רק כדי להעלות אותם למדרגה הבאה.

המצב הזה שהופיע פתאום בקרב הבבלים הקדמונים, התמיה את אחד המנהיגים הרוחניים שלהם, את אברהם.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 1, 15.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. מאדם עד נח
מתי אני אהיה אדם?
אם הייתי נפגש אם "אדם"…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest