דף הבית / המשבר ופתרונו / מלחמה על הטעם בחיים

מלחמה על הטעם בחיים

שאלה: מיליוני בני אדם קוראים ולומדים תורה, אבל מה הם מחפשים בה אם את הבורא ניתן למצוא רק בקשר בין בני אדם?

תשובתי: הלימוד הזה אינו לשווא. כל לימוד תורה, מקדם ומאפשר בירור. מיליוני אנשים, הן חילוניים והן דתיים, עסקו בתורה בשלל צורות: התנ"ך, הברית החדשה, אסלאם, נצרות. כל עיסוק שקשור לפחות במשהו לתורה, במישרין או בעקיפין, בכל מקרה גורם להתקדמות בהכנת האנושות כולה לחיבור הנכון, לתיקון, לגילוי הבורא לכל הנבראים.

אין דבר שעובר ללא תוצאה. כל המאבקים ומלחמות הדת שהיו בעבר ומתרחשים גם עכשיו, נועדו לברר את הכלי הרוחני הנכון. לא ברור לנו מדוע הרצון ליהנות נאלץ רק לסבול, אולם העובדה היא, שהייסורים שעוברים על אדם מפתחים אותו.

כמה אנשים מתים מדי יום, אילו מחלות ובעיות מתגלות! עוד יופיעו וירוסים חדשים בעולם, שהרפואה תהיה מולם חסרת אונים. וכל זה בכדי לברר את הרצון הנכון.

הרי לא ניתן להתקדם לגילוי הרצון הנכון עד שלא התאכזבת לגמרי ברצונות הקודמים. ואתה מתאכזב לא מפני שאינך יכול לממש את הרצונות הללו, אלא אתה רוצה משהו מהותי יותר.

אם אני סובל עכשיו, אז הסבל אינו מאפשר לי לחטוא, כי לא נשאר לי רצון, כוח, זמן ואפשרות לכך. הייסורים מחייבים אותי להתאכזב מהמצב שבו אני נמצא, ולהתחיל לברר את הטעם לחיים ולקיום שלי.

אני לא יכול להגיע לשאלה "מה הטעם בחיים?" ללא ייסורים. כל הזרמים הקיצוניים שקמו בעבר בנצרות ועכשיו קמים באסלאם, נועדו למטרה זו בלבד: לברר את הטעם בחיים. בדרישתם שכל העולם יקבל את דתם ויציב את דגלם בכל היבשות, הם נלחמים על מטרת הקיום של האדם.

כל זה מהווה בירור של מחשבת הבריאה בתת-מודע. בינתיים, הם מבררים אותה בצורות כאלה, אבל אנחנו, לומדי הקבלה, חייבים לאפשר להם התקדמות באמצעות המאור המחזיר למוטב.

המאור הזה מתגלה ברצונות שלנו. אם אנחנו מושכים מאור ומתחילים לגלותו במידה מספקת, אז הוא מתחיל להישפך מאיתנו לשאר האנושות, מכיוון שכל הנשמות קשורות יחד, כמו כלים שלובים, ואז הם יתחילו לברר את השאלות במהותן ברמה אחרת לגמרי.

ואז, הקיצוניים המוסלמים לא יצטרכו להילחם בגופים פיזיים. הם מנסים לברר לעצמם יותר לעומק מהו הטעם לחיים. בינתיים, הם מחפשים תשובה לשאלה זו בכך שהורגים אחד את השני. אבל אנחנו יכולים להעלות אותם לרמת בירור אחרת – למדרגה הבאה.

אז הם יבינו שהעניין הוא לא בגופים, אלא ברצונות. הבירור הזה יקרה על ידי חיבור למקור החיים, למצב שממנו מגיע האור, ושכולנו חייבים להשיג אותו. עלינו להאיר להם את הדרך הזו, להראות להם שהיא קיימת ופתוחה לכולם, והבירור מתרחש דווקא באמצעות חיבור בין האנשים השונים, הנבדלים והרחוקים ביותר.

הודות לכך שהם יתחברו מעל כל ההבדלים ויכסו על כל הפשעים באהבה, הם יגלו את הכוח העליון, כלומר ישיגו משמעות חיים עמוקה יותר.

הכול תלוי בנו. יש רק ללמד את כל האנושות להתחבר כדי לגלות בתוך החיבור בינינו את הבורא. זו המשימה שאנחנו מבצעים, כאשר אנחנו מארגנים מעגלי-שיח לקהל הרחב בכל רחבי הארץ. כך נוכל להביא לידי ביטוי בקלות יחסית את כוח האיחוד, מכיוון שעם ישראל כבר היה בעבר במצב הזה. לאחר מכן, הכוח הזה יתפשט ממנו לשאר העמים.

ואז פתאום נגלה, שברגע שאנחנו מצליחים לקשור את העם לתורת אמת, כלומר להתחבר הודות למאור המחזיר למוטב, העולם לפתע יירגע: ייעלמו המלחמות בעיראק, באוקראינה ובמקומות אחרים, וכן תופעות כגון וירוס האבולה וכדומה.

כל החיים יסתדרו, הרי אנחנו נביא את האנשים למצב שבו האור העליון יתחיל לברר את הרצונות והם כבר לא יצטרכו לברר אותם בכך שהורגים זה את זה. ומי שיכול למשוך את האור, הם רק אלה שלומדים את חכמת הקבלה.

מתוך שיעור לפי אגרת של הרב"ש, 17.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תרופה ממדרגה עליונה
ללא משמעות החיים אין אדם
תפקיד הדתות בתהליך התיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest