דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / סיפורים קצרים. מאדם עד נח

סיפורים קצרים. מאדם עד נח

אדם היה הראשון שהשיג את מערכת הבריאה, וגילה, שהמטרה הסופית של התפתחות האדם היא השגת המצב העליון, עלייה לדרגת הבורא, ולזה צריכים להגיע כל הדורות הבאים.

לכן הוא התחיל מיד להפיץ את חכמת הקבלה, בכך שיצר שלוש קבוצות של תלמידים, שנקראו ה"בנים" שלו.

אבל אלה לא היו בנים פיזיים אלא רוחניים, היו במדרגה נמוכה מהמורה שלהם ולמדו ממנו כיצד לעלות לדרגה הבאה. לכן בתורה "אב" ו"בן", אלה הן שתי מדרגות. לא קיים ביניהם שום קשר דם, אלא רק המשכיות רוחנית.

לאחר אדם הופיעו ג' קווים, שיוצאים מהתלמידים שלו – שֵם, חָם ויפת. הקו שנוצר משֵם התפתח הלאה, ושני הקווים האחרים התבררו שהם ללא מוצא. אבל גם לא היו הכרחיים כדי לבטא, להבליט ולייצב את הקו האמצעי.

כך, במשך שנים רבות התפתחה שרשרת מזהירה של מקובלים ושל בתי הספר שלהם מאדם ועד לבבל העתיקה: עשרה דורות של מקובלים עד נח, עשרה דורות אחריו.

כל דור מסמל את השלב המסוים שלו של התגלות הקשר היותר ויותר גדול עם הבורא והכרת רשת הכוחות שמנהלים את העולם שלנו.

בזמנו של נח התרחש המשך הבירור וטיהור המערכת של הכרת הבורא, התקרבות עימו, שמתוארים בהיסטוריה עם תיבת נח.

לאחר שכל התלמידים של נח עלו לדרגת איחוד בתוך תכונת ההשפעה והשתוות לבורא, בזה שהצליחו לחבר בתוכם את החלקים דומם, צומח, חי ומדבר בקפסולה (בתיבה) אחת, הם הצליחו להתגבר על המדרגה שנקראת "מבול". ובמקום לטבוע, הם ספגו לתוכם את כל תכונות המים, תכונות החיים, תכונת ההשפעה.

השבירה שהתרחשה בהם הייתה התחלה של העולם החדש. נח מסמל כזאת נקודת היפוך, כאשר אנשים הלומדים קבלה רוכשים את תכונת ההשפעה, שבאופן מטפורי מגלמים המים. לאחר שחוו את המהפכה הזאת בתוכם, הם מתחילים להשתמש בצורה נכונה בנקודה הזאת וממשיכים את התפתחותה.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 1, 15.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מתי אני אהיה אדם?
תיבת נוח
לידת מצב ה"אדם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest