דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל השינויים באים מבפנים

כל השינויים באים מבפנים

laitman_2010_1805_us-70.jpg

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר י"ט, 1985: "בא אל פרעה, היינו, שנלך ביחד, שגם אני הולך אתך, בכדי שאני אשנה הטבע. ואני רוצה, שרק אתה תבקש אותי, שאני אעזור לך לשנות את הטבע, ולהפוך אותה מרצון לקבל לרצון להשפיע".

הרצון האגואיסטי שלנו קטן, עדיין איננו מודעים לכל דרגת הרע והאפסיות שלנו. להיפך, נדמה לנו, שאנחנו בסדר גמור. ניתן לראות את האמת רק בתוך האור, כשמעוררים את האדם מלמעלה, הוא מתחיל לחפשׂ מטרה לחייו, משהו חוץ מהקיום "הבהמי" שבגוף. ואז בעזרת ספרים וסביבה הוא מגלה בהדרגה שינויים בתוך עצמו. מוציאים אותו מהמצב שאליו הוא הורגל, והוא הולך קדימה, מקבל התרשמויות והתפעלויות שונות, לעיתים אף קיצוניות. ולבסוף הוא מבין, שמדובר על שינוי הטבע. ההבנה הזאת נקבעת בו מאותו הרגע שבו הוא מתחיל להבין ולתפוס, שהמצב שלו הוא לא כפי שצריך להיות.

האדם יכול לשמוע את זה הרבה שנים ולא להקשיב בפנים. אך באיזשהו רגע הוא מרגיש, שהבעיה היא בו עצמו, בנחיצות לשנות את המהות שלו. מהרגע הזה התורה, כלומר השיטה לתיקון האגואיזם, מספרת לאדם על עצמו. ואז האדם מתרכז בעצמו. הוא אינו רוצה לשנות את האחרים, הוא אינו מסיח את דעתו כלפי החיצוניות. תשׂומת הלב שלו רוכשת כיוון (ווקטור) הפוך, הוא מפנה את מבטו פנימה.

כעת הוא יכול להשתמש בשיטה הלכה למעשה. כבר קיים אצלו הקשר עימה, בעוד שמקודם היה לו קשר רק עם החכמה. נאמר: "חכמה בגויים תאמין, ותורה בגויים אל תאמין". "בגויים" שייך למי שעדיין אינו רוצה לתקן את עצמו. ולהיפך, "יהודי" נקרא, ללא שום קשר למוצאו, מי שכבר מבין שצריך להשׂיג ייחוד, השתוות התכונות עם הבורא, השפעה.

כשהאדם מתמקד בעצמו, הוא רואה שעד שהוא לא ישתנה, אין על מה לסמוך, הרי כל השינויים באים מבפנים. אז הוא נזכר, שכבר קרא על כך בספרי הקבלה. מעכשיו קיים אצלו הקשר עם השיטה. היא הופכת להיות ליקרה עבורו, הרי הוא מרגיש את התלות שלו באמצעי הזה שנקרא "תורה", בספרים, במורה, בקבוצה. ואז האדם מבין, את משמעות המילים: "בא אל פרעה".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 18.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
רנטגן רוחני
הבריחה מבית פרעה
שיטת התיקון בקו האמצעי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest