דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד עשרת השבטים, חלק 3

סוד עשרת השבטים, חלק 3

שאלה: מה זה "מצרים"? האם זאת מדינה או מושג, מצב כלשהו?

תשובתי: אין כאן משמעות לא לגיאוגרפיה ולא להיסטוריה.

הקבוצה שיצאה מבבל, התאחדה ב"קו ימין" ("אברהם"), ב"קו שמאל" ("יצחק") וב"קו אמצעי" ("יעקב") והשיגה איחוד כולל מהחיבור שלהם שנקרא "יוסף". כמו כן, זה נקרא "יוסף הצדיק", "צדיק, יסוד עולם". "יסוד", זה מה שמחבר את כולם יחד, חלק מהמבנה הרוחני הכללי של האיחוד הפנימי שלהם.

ועכשיו, מאחר והם התאחדו, כבר אפשר לדבר על כך, כדי להעלות אותם למדרגה הבאה. אבל לשם כך צריך לתת להם אגו עצום שישלוט ביניהם בכזאת צורה כדי שהם יתעלו מעליו.

כלומר, תחילה האגו העצום הזה צריך למשוך אותם לתוכו. והינה הוא מושך אותם, הם מתחילים להרגיש בתוכם התפתחות אגואיסטית ומבינים שבעזרתו גם כן אפשר להתקדם למטרה. וזה נקרא "שבע שנות שובע". כלומר, מתפתח בהם האגו ה"שבע" והוא אינו מפריע להם.

ואחר כך באות "שבע שנות רעב", כאשר האגו שלהם מתחיל להתגלות כרע. אז פרעה הרע מתרומם מעל מצרים ופועל נגדם, כלומר מנסה להפריד ביניהם. ואילו הם נאבקים נגד הפירוד הזה, עד למצב שמשה הורג את המצרי שנמצא בין היהודים ופוקד עליהם.

כלומר נוצר כזה מתח, כאלה הבדלים בחברה, שהם חייבים לעשות עם זה משהו. עד כדי כך, שהם ייאלצו פשוט לברוח מהמצב הזה, לצאת ממנו, מאחר והם לא יכולים להתקיים יחד איתו.

הם לא מסכימים להתקיים בכזה אגו, אבל אם יישארו בו, אז מיד פרעה הרע יהפוך לפרעה הטוב. הוא מציע להם: "מה אתם עושים שם מהומה? למה אתם מרעישים? תישארו, תחיו בשלווה, תעסקו בעניינים שלכם ויהיה לכם טוב". במילים אחרות, אל תגעו באידיאולוגיה, וכל השאר יהיה בסדר. זה אופייני לכל מנהיגי העולם: "את האידיאולוגיה תשאירו לי, ומה שאתם צריכים, אני אספק לכם".

ודאי שהיהודים לא מסכימים עם זה. ומשה מתחיל "לחמם" אותם עוד יותר: "אנחנו צריכים ללכת מכאן, אחרת אנחנו נישאר "בהמות" במצרים הזאת. כדי לעלות לדרגת "אדם", להשיג את הבורא, צריך לצאת מתחת לשליטת האגו הזה שנמצא בינינו, מתחת לשליטת פרעה…". וזה נקרא "לצאת ממצרים", להתעלות פנימית מעל לאגו שלהם. "…ולשם כך אנחנו צריכים להתחבר עוד יותר זה עם זה. אבל אנחנו לא יכולים להתחבר יותר, אלא רק אם נתנתק ממנו…".

מכאן יוצא, שהפעולה הרצויה היא להתעלות בעזרת כוח מיוחד מעל לאגו שלנו, להתחבר בינינו. ואז, לתקן בהדרגה את האגו שלנו שנמצא למטה.

ואת זה הם עושים – בבת אחת עולים מעל האגו שלהם, מתחברים. זה נקרא: "מעמד הר סיני". ואחר כך, בזה שהתאחדו וקיבלו את כוח האיחוד שנקרא "תורה", הם מתקנים בהדרגה את האגו הזה במשך ארבעים שנה.

כלומר, הם מתחילים לתקן את פרעה שנמצא ביניהם. בהתחלה הם מנטרלים אותו בכזאת מידה, שהוא בכלל לא מקלקל שום יחסים ביניהם, לא מפריע להם. באופן כזה הם מתאחדים לכוח אחד ויחיד.

ואחר כך התנועה הבאה קדימה נקראת "כניסה לארץ ישראל", כאשר הם מתחילים להשתמש באגו הזה של פרעה כדי להתחבר עוד יותר ביניהם. כלומר הם מתחילים "להרגיז", לעורר בתוכם, להעלות, לגלות.

בהתחלה הם עזבו אותו במנוחה, הלכו מעליו, התעלו מעליו, כל הזמן צמצמו, "כיסו" אותו. זה נקרא: "ארבעים שנות נדודים במדבר". ואחר כך מתרחשת הכניסה לארץ ישראל, כאשר הם מגלים את האגו הזה, את פרעה עצמו! ומתחילים "לעבד" ו"לשנות" אותו לאלטרואיזם.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק 5, 03.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סוד עשרת השבטים, חלק 2
סוד עשרת השבטים, חלק 1
הפרצופים של פרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest