דף הבית / אהבה / האהבה תמיד חזקה יותר מהשנאה

האהבה תמיד חזקה יותר מהשנאה

שאלה: באיזה אופן האיחוד והחיבור, שאליו אתה קורא לעָם ישראל, יוכל להגן עלינו מהאויבים? במה הוא יהיה שונה מכל איחוד אחר, אם בקרב אנשי חמאס גם כן יש איחוד?

תשובתי: כוח האיחוד בחמאס הוא כמו במאפיה שמתלכדת למטרה משותפת, מאבק עם אויב משותף, כדי במשותף להכות ולהרוג אותו, לגנוב ממנו. זהו כוח אגואיסטי ומוגבל.

כאן לא נוכח הכוח השני, אלא פועל אותו האגו, רק שהוא הפך ליותר בלתי מתפשר ולא מוגבל. באופן כזה נוצר איחוד עוצמתי ומזיק.

שאלה: למי הוא מזיק?

תשובתי: הוא מזיק לכולם, מפני שהוא רע מטבעו.

אבל אם עָם ישראל מתחבר בעזרת חכמת הקבלה, אז הוא מפיק מהטבע את כוח החיבור והאיחוד המוסתר בתוכה. לכן אי אפשר להסתדר כאן ללא חכמת הקבלה.

הכוח הזה נמצא בעולם הדומם, הצומח והחי בצורה אינסטינקטיבית. בלעדיו לא היו מתפתחים האטומים, המולקולות, האורגניזמים החיים, גוף האדם.

אבל בינינו, בני האדם, בחברה האנושית כוח החיבור הזה לא עובד. ולכן כל האנושות מחפשת אחריו. הדוגמה לכך היא האיחוד האירופאי שכשל, הם לא הצליחו ליצור אירופה מאוחדת.

הכול מתחיל להתמוטט בחזרה על סף מלחמת עולם שלישית. בתנאים כאלה האנטישמיות גדֵלה יותר ויותר, כי ליהודים יש מפתח לחיבור, יש אפשרות להשיג איחוד בעזרת חכמת הקבלה.

ההבדל הוא בזה, שאנחנו מפיקים את כוח החיבור והאיחוד מתוך הטבע לא על ידי ניפוח של האגו שלנו. זה לא איחוד של אגואיסטים שמביאים לאגואיזם אחד גדול, אלא משהו אחר לגמרי. אנחנו מתאחדים כדי לגלות בינינו את כוח האהבה. הכוח הזה אינו גורם נזק לאף אחד, הוא לא מכוון נגד מישהו, אלא להיפך, רוצה להביא טוב לכל העולם.

אם אנחנו מחפשים את הכוח הזה, אז נמצא אותו, כפי שאברהם מצא אותו עבור קבוצת התלמידים שלו שנאספה על ידו מתוך הבבלים ושהפכה לעָם ישראל. באופן כזה, אותו "אוסף של פליטים" שיש לנו היום במדינה שלנו, יהפוך לעָם ישראל.

ישנו כוח האיחוד שמכוון נגד שאר העולם, כאשר איזו שהיא קבוצה רוצה לקחת שליטה על העולם: למשל לקבוע אסלאם בכל מקום. הכוח הזה מביא נזק לכל מי שלא נכנס לברית הנפשעת הזאת. ויש כוח איחוד חיובי, שהוא לטובת העולם. כי אנחנו רוצים למצוא את הכוח הזה ולהעביר אותו לטובת כל האנושות.

שאלה: למה אתה חושב שכוח האיחוד החיובי שאותו אנחנו ניצור בישראל, יכול לנצח את כוח האיחוד השלילי שמקשר את כל העולם האסלאמי?

תשובתי: כוח האיחוד שאותו אנחנו מפיקים מתוך החיבור שלנו בעזרת שיטת הקבלה, זהו הכוח העליון. על ידו אנחנו עולים למדרגה הבאה, שהיא מעל לחיים הארציים שלנו. פלוס ומינוס, אגואיזם ואהבה מאזנים זה את זה, ובתוך הקשר שלהם אנחנו מרגישים חיים חדשים, חיים רוחניים.

באופן כזה אנחנו רוכשים כוח רוחני עצום שלא ניתן להשוותו לפי העוצמה שלו עם הכוח האגואיסטי של האויבים שלנו.

שאלה: באיחוד שלהם אין כוח רוחני?

תשובתי: זהו כוח שנאה כלפי כל השאר, לא יכול להיות בו שום דבר רוחני.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 427, 27.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המזוודות הישנות מהוות הפרעה לחיים חדשים
דוגמה טובה, שהעולם מחכה לה
מסולידריות אינסטינקטיבית לאיחוד אמיתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest