דף הבית / המשבר ופתרונו / המזוודות הישנות מהוות הפרעה לחיים חדשים

המזוודות הישנות מהוות הפרעה לחיים חדשים

שאלה: לעָם ישראל חסר איחוד וחיבור, חסרה המטרה הכללית. מה הסיבה לכזה פירוד? יכול להיות, שנמשכנו יותר מדי אחרי סגנון החיים המערבי, כאשר לכל אחד אידיאולוגיה ומטרות משלו?

תשובתי: אנחנו יוצאי גלות ונושאים בתוכנו את כל התכונות שלה. אבל אין זה אומר, שאנחנו צריכים להישאר כאלה. בשביל מה חזרנו לארץ הזאת כדי לחיות כעָם ישראל בארץ ישראל?

לפני כמה עשרות שנים הייתי שייך לעָם אחד, אתה לעָם שני, הוא לעָם שלישי. חיינו בתרבויות שונות ובמקומות גיאוגרפיים שונים. אחר כך עלינו לישראל, אבל שום דבר לא השתנה. זה אוסף של גולים, שכל אחד הגיע עם המזוודה שלו ושומר על מה שנמצא בפנים. או שאנחנו נרצה לפתוח את המזוודות האלה ואת עצמנו מבפנים ולחבר יחד כדי להפוך לעָם אחד?

כוח האיחוד, זה הכוח העיקרי של הטבע, שהודות לו אנחנו חיים. אבל כנגדו עומד כוח הפירוד. שני הכוחות האלה צריכים להימצא באיזון. כך מתרחש בכל מקום ותמיד: פלוס ומינוס, חום וקור, התכווצות והתרחבות.

שני ההפכים כאילו נאבקים כל הזמן זה עם זה, אולם למעשה, הם מתחברים. חיים, זה דווקא חיבור של שני הכוחות המנוגדים וההפוכים זה לזה.

אבל בתוך האדם קיים רק הכוח השלילי, האגואיסטי, וחסר כוח החיבור. אפילו אם אנחנו מתחברים, אז זה גם כן על ידי הכוח האגואיסטי. פשוט אני רוצה לנצל מישהו לתועלתי ולכן עושה לו משהו טוב כדי להתקרב אליו.

חוץ מהכוח האגואיסטי השלילי אין בנו כלום. אבל נאמר: "בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב". ישנו כוח שניצב כנגד היצר הרע שלנו, האור, הכוח המיוחד הפנימי של הטבע, שמתגלה בזמן האיחוד והחיבור שלנו.

אם אנחנו מתאחדים כדי לחפש את הכוח הזה שקושר אותנו זה לזה, אז אנחנו נמצא אותו. הוא יאפשר לנו להתעלות מעל לאגו שלנו ולרסן אותו. כלומר, כוח האיחוד הזה צריך להתגלות יותר מאשר האגו שלנו.

על ידי השקעת מאמצים לחיבור זה עם זה, אנחנו מגלים יותר ויותר את כוח האיחוד הפנימי. בסופו של דבר, כוח האיחוד והחיבור הזה הופך להיות חזק יותר מאשר כוח הפירוד, ומתחיל לשלוט. באופן כזה, אנחנו הופכים להיות נשאים של שני כוחות: בפנים פועל כוח הפירוד, ומבחוץ פועל כוח האיחוד.

החברה האנושית תתחיל לחיות חיים חדשים ומיוחדים, כי יהיו ברשותנו שני כוחות ולא כוח אחד. על ידי חכמת הקבלה אנחנו נשיג חיבור מיוחד ונרכוש את הכוח האמיתי של האיחוד והחיבור. הכוח הזה כבר לא יהיה אגואיסטי כמו בחבורת מחבלים, אלא יעלה אותנו מעל לאגו שלנו. כוח החיבור וכוח הפירוד יתקיימו בו זמנית ויאזנו זה את זה, דבר שמעלה אותנו למדרגה חדשה, לחיים חדשים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 427, 27.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דוגמה טובה, שהעולם מחכה לה
מסולידריות אינסטינקטיבית לאיחוד אמיתי
מי ילמד את העולם על אהבת הזולת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest