דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חברה מושלמת של אברהם, חלק 4

חברה מושלמת של אברהם, חלק 4

שאלה: בואו נחזור לשלבים של התקרבות פנימית בין בני האדם. כיצד זה קורה?

תשובתי: השלב הראשון, זה כאשר אני לא רוצה לנצל את הזר: אדם אחר, כל חבר מהעָם שלי, כלומר מאותה קבוצה שאיתה אנחנו הולכים לאידיאל הרוחני, לעיקרון של "ואהבת לרעך כמוך".

בזמן עלייה למדרגה הזאת, אני מרגיש שאני לא רוצה לעשות לאחר שום דבר רע, אין לי מחשבות רעות עליו. אני יכול להתגבר בתוכי על האגו, לרסן את עצמי בכל ההתגלויות שלו, וכל האנרגיה שלי מכוונת לכך, כדי להיות לגמרי ניטראלי כלפי האנשים. לרצות להתחבר איתם, לרצות להיות איתם. כלומר אני בשום אופן לא חושב, לא דואג לעצמי בניגוד לכל השאר.

זה נקרא "צמצום" של הרצון האגואיסטי שלי וכביכול מצב ניטראלי: אל תאחל, אל תעשה לאחֵר את מה שאתה לא מאחל לעצמך.

והשלב הבא, זה כבר "ואהבת לרעך כמוך". כלומר, לא ניטראליות, אלא פעולה חיובית. מפני שמלכתחילה האדם מגלה, שכל הפעולות שלו מכוונות רק לתועלת עצמית ולא יכול לעשות שום דבר טוב לאחר, אלא רק עם תועלת לעצמו.

באופן כזה אנחנו מדברים על שלושה שלבים:

– תחילה, מגיעה ההכרה של האגו.

– אחר כך הנטרול שלו.

– ואחר כך התיקון שלו, יישׂום לטובת האחרים.

והפעולה הסופית הזאת, זו המהות של האהבה.

שאלה: האם אפשר לומר, שאברהם בנה את החברה המושלמת?

תשובתי: כן, ודאי. אברהם בנה חברה מושלמת מאותם יוצאי בבל שלקח איתו.

אבל בעצם לא מתכוונים לאנשים, אלא לרצונות שלהם! זה נוגע גם לממשיכי עבודתו של אברהם, יצחק ויעקב. כן, הם הצאצאים הישירים שלו, אבל בכללות, ממשיכי דרכו נקראים "בנים" בתור תלמידים. מכאן גם באים מושגים כגון "בית אברהם", "בית יצחק", "בית יעקב". תחת המילה "בית" מתכוונים לאותה קהילת אנשים שהמשיכה לגדול ולהתפתח.

הם גדלו גם במובן הגשמי, אבל בעיקר גדלו רוחנית, בצעדים גדולים. עד שבהשתוקקויות ההדדיות שלהם, בקשר הדדי התחברו ביניהם לחלוטין בדרגה הרוחנית הראשונה, שנקראת "יעקב". המדרגה הרוחנית הראשונה הזאת כבר נחשבת למדרגת "ישראל", עם רמז לארץ ישראל העתידית, שתושג. למרות שעדיין אין ארץ!

כי "ישראל" מסמל: "מכוון לבורא" (ישר-אל). כלומר, כאשר אתה נמצא באיזה מקום ומשתוקק למטרה, אז אתה נקרא "ישראל", "ישר למטרה". ולהגיע למטרה הזאת, נקרא להיכנס לארץ ישראל.

אז מה חסר לך לשם כך? לשם כך חסר לך אגו, שאותו אתה תתקן ותהפוך לארץ ישראל. זאת הסיבה לכך שבהמשך הם היו צריכים לרדת למצרים.

שאלה: יוצא, שהקבוצה כבר נקראת "ישראל", אבל היא עדיין צריכה לעבור מאות שנות שקיעה לפני שהיא תרכוש את ארץ ישראל, את הרצון שמכוון למטרה?

תשובתי: לכן נאמר, שיעקב ידע את העתיד ורצה לספר עליו לבניו, אבל זה לא ניתן לו…

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", 27.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חברה מושלמת של אברהם, חלק 3
חברה מושלמת של אברהם, חלק 2
חברה מושלמת של אברהם, חלק 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest