עבודה סודית

"כל המשכב אשר ישכב עליו הזב יטמא וכל הכלי אשר ישב עליו יטמא: ואיש אשר יגע במשכבו יכבס בגדיו ורחץ במים וטמא עד הערב.

והישב על הכלי אשר ישב עליו הזב יכבס בגדיו ורחץ במים וטמא עד הערב: והנגע בבשר הזב יכבס בגדיו ורחץ במים וטמא עד הערב." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "מצורע", פרק ט"ו, פסוקים ד' – ז').

כל מגע עם רצונות אגואיסטיים יכול להביא להידבקות של רצונות מתוקנים.

מדובר על כך, שהאדם יוצר מערכת אינטגרלית בקשר עם האחרים. לכן, מבלי לברר את הרצונות שלו, אין לו זכות להתחיל לעשות משהו, כי מזה הוא רק יסבול, מאחר ובסופו של דבר הכול יישבר. הוא יבנה ויבנה, אבל הכול יקרוס, מפני שאיפה שהוא נמצא איזה רצון אגואיסטי שיתחיל לעבוד לאחר שייכלל בסכימה הגדולה הזאת.

יוצא, שתחילה הכרחי לגלות את הרצון האגואיסטי שלי. וזוהי מהותה של התורה, שמסבירה איך למשוך את האור העליון כדי לברר בעזרתו בתוכי רצונות אגואיסטיים ולא אגואיסטיים, אלה שכבר אפשר לתקן ואלה שכבר מתוקנים. ואחר כך לחלק אותם לשלושה סוגים: אלה שניתן לתקן, אלה שלא ניתן לתקן ואלה שכבר מתוקנים.

האור צריך לגלות בתוכי את שלושת הדרגות שצוינו קודם לכן. עם הגילוי של הרצונות הנכונים אין לי מה לעשות, הם כבר מוכנים. צריך פשוט לכבוש אותם, בכך שלא לאפשר להם להתחבר עם הרצונות האגואיסטיים, כמו שאומרים, במקום הזה אסור לשבת, לשכב או לגעת בו.

אחר כך הכרחי לגלות את אותם הרצונות שיכולים להיות מתוקנים ולהתחיל לתקנם בנפרד. אותם הרצונות הנגועים שלא ניתן לתקנם צריך לבודד בצורה רצינית מאוד, ורק בדרגות הבאות, במידה שאני מקבל כוחות של הדרגה הבאה, שוב לברר אותם, בכך שמחליט, האם אפשר לעשות איתם משהו.

זהו מחקר רציני מאוד, אבל מחקר בתוכי: נגיעה, התכללות בתוכי, יציאה מתוך עצמי לרצונות טמאים ולהיפך, משיכתם אליי במטרה לתקנם. לכן העבודה הזאת נקראת "סודית", מפני שמבחוץ היא לא נראית לאף אחד.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 05.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הרבה הוראות, כיוון אחד
להתבסס בעולם הרוחני
דחייה זמנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest