דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך את ארץ כנען לארץ ישראל

להפוך את ארץ כנען לארץ ישראל

"וידבר יהוה אל משה ואל אהרן לאמר: כי תבאו אל ארץ כנען אשר אני נתן לכם לאחזה ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחזתכם: ובא אשר לו הבית והגיד לכהן לאמר כנגע נראה לי בבית." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "מצורע", פרק י"ד, פסוקים ל"ג – ל"ה).

שאלה: אני יודע, שצרעת יכולה להדביק את גוף האדם, אבל אף פעם לא שמעתי שזה יהיה קשור לבית? מה זה הידבקות של בית?

תשובתי: מדובר רק על רצונות. מסביבנו נמצאים רק רצונות, כוחות. אם הכוח הוא אגואיסטי, אז מופיעות עליו כל מיני בעיות, נניח, צרעת.

הרצונות הרוחניים החיצוניים של האדם נקראים "בית", "חצר", "שדה", "מדבר". הנשמה נמצאת בתוך הגוף, הגוף נמצא בתוך בית, הבית נמצא בחצר, החצר נמצאת במקום פתוח, במדבר. כל חמשת הדרגות האלה: נשמה, גוף, בית, חצר, מדבר, אלה הן אותן חמש הספירות. תחילה הן כולן אגואיסטיות, ולכן אנחנו צריכים לתקנן.

מקודם דובר על תיקון הגוף, ועכשיו על דרגה אחרת לגמרי, על תיקון הבית, שנמצא בדרגה שנקראת "ארץ כנען". אדם, זוהי מערכת ניידת, ואילו הבית בפירוש מחובר לאדמה. כלומר, האדם והחצר שלו, כביכול, לא נוגעים זה בזה, וביניהם נמצא בית. ולכן עכשיו צריך לבדוק את דרגת ה"בית".

כנען, זו אותה ארץ או אותו רצון ("ארץ", "אדמה", זה מהמילה "רצון") שצריך לתקן. לאחר מכן ארץ כנען הופכת לארץ ישראל. ישראל, זה "ישר-אל", על מנת להשפיע. ואילו כנען, עדיין לא.

שאלה: בישראל המודרנית בינתיים אין הישגים כאלה. אז איפה אנחנו חיים: בארץ כנען או בארץ ישראל?

תשובתי: בארץ כנען. אך ורק.

כל מה שאפשר לתקן בדרגת "ארץ", נקרא "כנען". זו כבר דרגה, אבל דרגה שצריך לתקנה. ויש עוד חלקים שרחוקים מאוד מזה, כי חוץ מארץ כנען יש עוד את ישראל, ירדן, לבנון, סוריה, בבל וכל שאר העולם. כך מתחלקת הארץ לכיוון של הפחתה בקדושה, התרחקות מהשפעה ואהבה.

ובכיוון של גדילת התכונה הנגדית, האגו, הכול מתחיל ממצרים, איפה שחנטו את האנשים, כלומר ייחסו להם תכונות אלוקיות והנציחו את גוף האדם.

אם מדברים על קדושה, אז ישראל, עם המרכז בירושלים, זה המקור שבו מתגלה הכוח העליון הכי הרבה, ואחר כך מתפשט למדינות שצוינו קודם לכן.

עכשיו המדינות האלה גורמות לבעיות הכי גדולות, מפני שקיימים בהן אותם כוחות אגואיסטיים, כמו גם אצלנו. האם היום מירושלים נובע כוח טוב? אך ורק אגואיזם נורא! ודאי, שמתוכה, כמו מהמרכז, זה מתפשט ונע במעגלים למדינות הסמוכות.

לכן בעל הסולם כתב, שירושלים, זה היסוד, המקור של כל הכוחות הטמאים ואותה צריך לתקן בראש ובראשונה. עכשיו הדרישה הזאת נובעת מכל המדינות הקרובות אלינו בצורה של לחץ מצידן, שנועד כדי שאנחנו נתקן את מקור הקדושה שלנו. ואז גם אצלן הכול יהיה בסדר.

אנחנו סבורים, שאנחנו לא אשמים בכך שבסוריה ובלבנון ובמקומות אחרים מתנהלות מלחמות. למעשה, אנחנו אשמים בכל מה שקורה בעולם, מפני שאנחנו לא מהווים את המקור של הכוח הטוב. בזה אומות העולם צודקות לחלוטין. אבל צריכים יחד לעבוד על זה. לא יעזור לנו הלחץ, את זה כבר ראינו. להיפך, אנחנו כולנו יחד צריכים להתחיל באופן עצמאי לגשת לעניין ולעבוד על התיקון, שכל שאר העולם כל כך מצפה מאיתנו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 25.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הארץ המובטחת במָקום של המדבר
ארץ ישראל על המפה ובנשמה
ארץ שניתנה לנו כמקדמה בשביל התיקון הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest