דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקורות האנטישמיות

מקורות האנטישמיות

אז על איזה סוד מדובר? מדובר על רעיון שכלול משלוש מילים בסך הכול: "ואהבת לרעך כמוך". לכל סוד יש מחיר. המחיר של הסוד הזה, היא האנטישמיות.

האנטישמיות, אינה מקרית ואיננה גחמה של מישהו. היא הופיעה יחד עם העָם היהודי, שאביו, כפי שכולם יודעים, היה אברהם.

"האנטישמיות, זהו הצל של העָם היהודי… אני פיזיקאי ואני יודע, שכל חפץ מטיל צל. הצל שמטיל העָם שלי, היא האנטישמיות", אלברט איינשטיין.

איזה קשר ישנו בין העיקרון האתי "ואהבת לרעך כמוך" לבין האנטישמיות? קודם כל, נסתכל על הדברים בצורה ריאלית. ספק אם מישהו, חוץ מאידיאליסטים גמורים, סבור, שהאידיאל האתי הזה תואם לטבע האנושי. האירועים העולמיים האחרונים מוכיחים זאת פעם נוספת. אנחנו יודעים את זה, זה מתרחש לנגד עינינו. למעשה, העולם נמצא במבוי סתום.

ובכל זאת נתאר לרגע שמישהו באופן בלתי נתפס הצליח להיות תואם לעיקרון הזה. מה יהיה אז? אז הייתה מופיעה התקווה שהכול יכול להיות אחרת. וזה העיקר. אז היינו משתכנעים שאפשר להתייחס טוב לכולם, וכולם באופן זהה יתייחסו לכל אחד. אז היו נעלמים האלימות והאכזריות. אז העמים היו מתחילים להתיידד ולחיות בשלום. הרעב והעוני היו נעלמים…

אבל כולם יגידו שזוהי אוטופיה, ויהיו צודקים. זה בלתי אפשרי היום וזה היה בלתי אפשרי אתמול. ובכל זאת, בהיסטוריה של האנושות קיים יוצא דופן אחד מהכלל הזה, העָם של אברהם.

לקריאת החוברת במלואה – כאן.

ידיעות קודמות בנושא:
לא נצליח להסתתר
אנטישמיות היא תופעת טבע
מבט לא רגשי, אלא שיטתי על האנטישמיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest