דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להשׂיג את השלמות

כיצד להשׂיג את השלמות

הרוחניות זה שלמות, לא משתנה בה שום דבר. אך אני רואה בה שינויים. הבורא נדמה לי כרחוק ממני, כקרוב, כל פעם שונה. אם אני מזהה הכול בצורה נכונה, אז אני כבר לא חוקר את הצד החיצוני של המתרחש, אלא רואה בכל דבר שזה "טוב ומיטיב", ומבין ש"אין עוד מלבדו" ושהכול מתרחש רק בתוכי.

אך אם הכול משתנה בתוכי, אני חייב לתפוס את כל השינויים האלה כבאים לטובתי ולהבין, שמבלי להתחשב בהם, דווקא על הבסיס שלהם, אני חייב להיאחז ביחס הבלתי משתנה שלי לבורא. יוצא, שכל השינויים הפנימיים שלי בונים בי, בחזרה, מפעולת הנגד לעצמי, את דמות הבורא.

הרשימות כל הזמן יתחלפו בי, ואני רוצה מעליהם, באמונה למעלה מהדעת, לקבל החלטה ש"הבורא הוא טוב ומיטיב" וש"אין עוד מלבדו". יוצא, שכל השינויים המתרחשים בי, על רקע הביטחון שלי בזה ש"אין עוד מלבדו, טוב ומיטיב", אני מצייר בתוכי את דמות הבורא. אז אני מתייחס נכון למציאות הזאת. בכך שמבחין בכל שינוי פנימי שלי את אותו היחס של טוב ומיטיב, אני כך מתקן את השינויים האלה, מחדש אותם.

אך בניגוד ל"בני אדם רגילים", אני לא מבטל את השינויים האלה, כאילו שהם אינם קיימים. להיפך, כשאני מקבל אותם ועובד איתם, אני משׂיג את הבורא ומבין אותו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
החשבון הגבוה של הנברא
הזוהר מגלה לנו את עצמנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest