דף הבית / המשבר ופתרונו / הפסקת אש בתוך העם ולא מחוצה לו

הפסקת אש בתוך העם ולא מחוצה לו

שאלה: אתה רוצה לומר, שהטילים לא ייפסקו עד שאני אתחיל לאהוב כל תושב ישראל כמו את הילד שלי? זאת אומרת, המצב לחלוטין חסר תקווה, מפני שאין שום סיכוי שהתנאי הזה יתקיים.

תשובתי: ואם לפתע אתה תגלה שכל תושבי ישראל קרובים אליך כמו הילדים שלך, עד כדי כך הם קשורים אליך ואתה אליהם? פתאום אתה תגלה ותרגיש אותם כחלקים בלתי נפרדים ממך, יותר מהילדים שלך עכשיו. אם פתאום יקרה נס ואתה תגלה בך את הרגשת הקשר הזה, האם יהיה לך קשה לאהוב אותם?

עכשיו אתה כל כך אוהב את ילדיך, עד שהם יותר יקרים לך מעצמך. אבל פתאום אתה מגלה חוש ובו אתה מתחיל להרגיש את הזולת, את כל היהודים שחיים בישראל כמו את הילדים האהובים שלך. אתה מרגיש שהם קשורים אליך ותלויים בך ואתה תלוי בהם.

בלתי אפשרי לנתק את הקשרים האלה כי הם הפכו להיות יותר קרובים לך מילדיך. לכן, גם אתה כל הזמן תדאג להם כמו לילדיך. אתה תרצה להיות כל הזמן קשור אליהם מכל הלב וכל הנשמה. המצב הזה יחייב אותך כל הזמן לחשוב עליהם, לדאוג לאהבה, לקשר, לכך שיהיה לכולם טוב.

נכון להיום אתה מונע על ידי האהבה כלפי הילדים שלך שניתנה לך מהטבע. בדיוק כך הטבע יפתח בך אהבה כלפי כל העם שלך ואתה תדאג לכולם ותרצה לעשות טוב לכולם. ויחד עם זאת, אתה תקבל אפשרות וביטחון לעזור לכולם.

כל אחד ירגיש כך כלפי כל היתר, כי הם ירגישו את כולם כמו חלק מעצמם. לא משנה שכל אחד מאיתנו נמצא בתוך גופו, גם לילדיך יש עכשיו גופים, אבל אתה בכל זאת דואג להם כמו לעצמך. אתה רוצה שיהיה להם כל טוב. בדיוק כך אתה תרגיש את כל היתר, אפילו יותר קרובים. אף אחד לא דורש ממך שזה יקרה פתאום בן רגע, אבל אל תחשוב שזה בלתי אפשרי. אם יתגלה פתאום שאנחנו קשורים כך זה לזה, אז זה יהיה אפשרי.

הערה: אבל "אדם קרוב אצל עצמו" (מסכת סנהדרין). זהו טבע הדברים!

תשובתי: בדיוק בגלל זה אתה תדאג להם, כי אתה תרגיש אותם כחלקים בלתי נפרדים ממך. ברור שזה לא מצב טבעי, אבל הוא יכול לקרות. כפי שעכשיו, אישה שיולדת תינוק מתחילה לדאוג לו בלי הפסקה, מפני שהוא הופך להיות החלק היקר ביותר שלה, יותר חשוב ממנה. כך הטבע מסדר והוא מסוגל גם לאלץ אותנו לאהוב את כל היתר כפי שאני אוהב את עצמי. ללא ספק, פעם זה יקרה.

עלינו להבין שרק על ידי החיבור בינינו אנחנו נשים קץ לטילים. על ידי החיבור בינינו אנחנו נרגיע את שכנינו, ובהמשך, כל העולם שעומד אחריהם, שאינו מאפשר לנו לפגוע בהם, אפילו נהפוך אותם מאויבים לחברים נאמנים וקרובים.

בקרוב אתם תראו שהם ידרשו מאיתנו הפסקת אש ויעצרו אותנו באמצע הפעולה הצבאית ולא יתנו לנו לסיים אותה. האיום יישאר ועשרות אלפי טילים יישארו מכוונים כל הזמן כלפינו.

אבל, אם אנחנו נתחבר, אז כל העולם ישתנה ויגיד שהוא מרגיש אותנו כחברים הקרובים ביותר שלו וירצה להיות איתנו ביחד, להתחבר איתנו בכל הלב והנשמה. על ידי החיבור בינינו אנחנו הופכים את עצמנו ל"אור לגויים". אנחנו נותנים להם דוגמה כיצד להתעלות מעל האגו שלנו ששולט על כולנו ללא הפסקה, לא מניח לעמים שלמים ולמדינות שלמות, לכל כדור הארץ.

על ידי החיבור בינינו אנחנו נוכל להראות דוגמה לכולם וללמד אותם כיצד מתעלים מעל האגו שלנו. אז החיים שלנו יהיו רגועים ומאושרים, והמפתח לחיים כאלה נמצא אצלנו בידיים.

אומות העולם מבינים זאת בתת הכרתם ומאשימים את ישראל בכל הרע שבעולם ובכל הבעיות שלהם. עם ישראל לא רואה שום קשר, והעמים האחרים כן מרגישים שקיים קשר כזה. ברור להם שעם ישראל הוא המקור לכל הרע. על ידי זה הם כאילו אומרים שישראל יכול להיות המקור לכל הטוב, אך הוא לא ממלא את תפקידו.

אפשר לשתק את החמאס רק אם אנחנו נתחבר בינינו בתוך עם ישראל. על ידי זה אנחנו נפסיק להביא לעולם את הכוח הרע. כל העולם מאשים אותנו בכך שאנחנו גורמים לו רע. אנחנו המעבר שדרכו זורם לעולם הכוח הרע.

אנשים שמעולם לא היו קשורים לישראל טוענים כך, עמים שנמצאים בקצה העולם שאין להם שום קשר עם ישראל. אבל כך הם מרגישים בתת ההכרה. בצורה כזאת הם כאילו מצהירים שישראל יכולה להיות המקור לאנרגיה טובה. אם אתה רוצה שהמלחמות תפסקנה, אז תהיה מקור לטוב, תעשה שיהיה טוב בעולם.

בעולם חסר רק חיבור, אהבה, יחס טוב וידידותי "איש לרעהו". לפחות "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך". ורק ישראל יכולים להביא יחס כזה לעולם, בתנאי שאתה בעצמך תתחיל לקיים אותו. בואו נתחיל מהתנאי לא להזיק לשכן!

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 422, 22.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
איחוד ישראל: הזמן אזל  
תתאחדו או תמותו
להדליק את האור בכל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest