דף הבית / המשבר ופתרונו / ארץ ישראל אינה בית חם

ארץ ישראל אינה בית חם

המטרה של מלחמות ישראל היא לדחוף אותנו להבנה בשביל מה להילחם וכיצד לעשות זאת. כל המלחמות צריכות להתנהל בתוכנו, למען האיחוד בינינו.

שאלה: כיצד אנחנו פועלים יחד עם הכוח העליון בעניין הזה?

תשובתי: הכוח העליון הוא האור, זהו כוח הטבע, כוח החיבור. ברגע שאנחנו מושכים אותו, כלומר רוצים שהוא יבוא וישרה בינינו, זה מה שקורה. ואז הוא עובר דרכנו, דרך עם ישראל לכל אומות העולם.

לפיכך, המושג "מלחמות ישראל" הוא מלחמות נגד האגו המפריד בינינו, למען האיחוד, שאת כוחו אנחנו צריכים למשוך לעצמנו ולשאר העמים.

שאלה: האם ניתן לזהות היום כיצד הכוח העליון מתגלה בינינו ועושה בנו שינויים? אולי הדינמיקה של התהליך משתנה?

תשובתי: אני מבחין בזאת לפי המשבר העולמי, שמעיד על העובדה שלעולם חסר איחוד, גיבוש. אנחנו נמצאים במערכת שמתייחסת אלינו כאל דבר אחד שלם, אבל אנחנו מפורדים בינינו ולכן סובלים, לא יכולים לקבל את השפע שמיועד לנו. זו המהות של המשבר העולמי.

ההשלכות השליליות באות לידי ביטוי בכל המישורים, החל מפירוק המוסד המשפחתי, שנאה הדדית, מלחמות, סכסוכים, התרוקנות משאבי הטבע וכולי. כל זה נובע מהקשרים הלא נכונים בינינו.

שאלה: על מה מעידות ההגבלות שכובלות את הפוטנציאל הצבאי שלנו למרות יתרונו האיכותי?

תשובתי: היום יש לנו נחלה – עם שנקרא "ישראל", חי בארץ שנקראת "ארץ ישראל". במילים אחרות, יש לנו את כל התנאים לארגן את חיינו כפי שזה נדרש מאיתנו. הרי "ישראל" נקרא, שכולנו מאוחדים ומכוונים למטרה שמיועדת לנו מיום היוולדנו – להיות "כאיש אחד בלב אחד".

אני מאשר שהעם כבר מתחיל להתייאש מניצחונות צבאיים חלקיים ונקודתיים, ומסוגל לשמוע במה באמת תלויה ההצלה שלו. ללא ספק, היום כבר כולם מבינים שהשיטות הרגילות כלל לא יקרבו אותנו לפתרון הבעיות.

להיפך, משנה לשנה אנחנו שוקעים בבעיות יותר ויותר. אז בואו ניפרד מהאשליות הנותרות: אין כאן פתרון צבאי וגם לא פתרון מדיני, אלא ישנו רק פתרון שניתן על ידי חכמת הקבלה, שעליו נאמר כבר לפני אלפי שנים. דבר לא השתנה מאז.

שאלה: האם זה נכון שהמלחמה הנוכחית מעוררת את האנשים, כלומר פותחת את הלבבות שלהם?

תשובתי: כך קורה לא רק אצלנו. אני חוזר שוב, המלחמות שלנו נועדו רק בכדי להראות שנדרש כאן פתרון מסוג אחר לחלוטין. כאשר אנחנו פועלים באמצעים צבאיים בלבד, אנחנו כלל לא מתקדמים לכיוון הנכון. לא ניתן לגבור על השכנים שלנו וגם לא להתחבר איתם. אין לנו סיכוי לבנות כאן בית לעם ישראל – בסופו של דבר העולם לא יסכים לכך. במשך שנות קיומה של מדינת ישראל, העולם הגיע למסקנה שאין לנו מה לעשות כאן, כיוון שאנחנו הופכים עבורו לנטל עקב החיים בתוך סכסוך בלתי נגמר.

למעשה, באנו לכאן בתקווה לבנות לעצמנו "בית חם". אז אומרים לנו: "תמצאו לעצמכם מקום אחר. אתם יכולים להסתדר בכל מקום."

אולם, כיבוש ארץ ישראל לאחר יציאת מצרים היה עניין שונה בעליל. אז, באנו לכאן כדי באמת להיות "אור לגויים", לבנות את בית המקדש, כלומר לבנות את החיבור שבו יהיה מקום לאור העליון.

אך מה אנחנו נותנים היום לעולם? על מה אנחנו מבזבזים את הייחודיות שלנו? העמים לא ציפו זאת מאיתנו.

שאלה: לאן דוחף אותנו הלחץ מכל העולם?

תשובתי: הלחץ נובע מהכוח העליון, כוח החיבור, שהוא הכוח הכללי של הטבע, שפועל בדרגות דומם, צומח וחי, וכעת עליו לחדור למעמקי דרגת האדם, להתמזג לתוך האנושות. ואילו אנחנו מהווים "פקק" שלא מאפשר לו לעשות זאת ומכאן כל הצרות והמלחמות. כולן מופנות קודם כל אלינו.

נקווה שאנחנו נבין שזה הייעוד שלנו – לפתוח את הדרך אל האור, להיות "אור לגויים". ואז נגיע לשלום אמת.

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים, מלחמות ישראל", חלק 4, 21.07.2014

דיעות קודמות בנושא:
רצון העם בעידן המודרני
מלחמות ישראל: כך ננצח
מלחמה ושלום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest