דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תיקון בחברה ומחוצה לה

תיקון בחברה ומחוצה לה

"ואם בהרת לבנה הוא בעור בשרו ועמק אין מראה מן העור ושערה לא הפך לבן והסגיר הכהן את הנגע שבעת ימים. וראהו הכהן ביום השביעי והנה הנגע עמד בעיניו לא פשה הנגע בעור והסגירו הכהן שבעת ימים שנית. וראה הכהן אתו ביום השביעי שנית והנה כהה הנגע ולא פשה הנגע בעור וטהרו הכהן מספחת והוא כבס בגדיו וטהר." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "תזריע", פרק י"ג, פסוקים ד' – ו').

האדם מתוקן בחברה. אם הרצונות שלי נכונים ומכוונים לטובת החברה, אז אני משתף פעולה בצורה טובה עם החברה. אבל אם פתאום מתגלים בי איזה שהם רצונות אגואיסטיים, אז צריך לבדוק מה טיבם: האם אני יכול לתקנם או לא. אם אני מתקנם בעצמי, אז הכול בסדר. כי בתורה נאמר, שכל פעם אנחנו טועים וכל פעם מתקנים משהו.

אבל אם מתגלה בי איזו שהיא צורה של אגו, אז צריך להרחיק אותי מהחברה, מפני שמצד אחד אני "קודח חור בסירה" ויכול לקלקל את הסביבה.

אבל מצד שני, אם תוך שבעה ימים אני נשאר באותן תכונות נכונות ביחס לחברה, ורק הנגע עדיין לא מתוקן, אז אני צריך לכבס את בגדיי, כלומר לתקן את עצמי במקצת ולחזור לחברה. כי האגו שנשאר הוא ממש קטן והחברה יחד איתי תתקן את הבעיה הזאת.

אבל אם האגו שלי, בהיותו מורחק מהחברה, לא מסוגל להחזיק את עצמו ומתגלה בי צרעת, אז כבר צריך להרחיק אותי בצורה רצינית. האדם במצב הזה לא מסוגל לתקן את עצמו בצורה נכונה ולשתף פעולה באופן הדדי עם החברה.

שאלה: מדוע, אם הנגע נהיה כהה, זה סימן שזה מצב טהור?

תשובתי: מפני שבמשך שבעה ימים אני לא נמצא תחת השפעת החברה, תחת השפעת האור. הכול מאוד פשוט.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 20.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לפתוח את תיבת הפנדורה
רופא עליון
כוח האיזון הוא ערובה לבריאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest