דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגדול לא על ידי מכות

לגדול לא על ידי מכות

יש לנו עסק עם מערכת כוחות שמנסה להגיע לאיזון ונותנת לנו תשובות אינטראקטיביות. מה גם, שקיים כוח יחיד שמפעיל את כולם. זהו כוח האיזון. הוא משפיע ופועל על כל הכוחות הפרטיים, על כל החלקים, כדי להביא אותם לאיזון כולל. והכוח הזה נקרא "בורא" או "הטבע".

אבל הוא לא מתגלה לנו, מפני שאז היינו מתאחדים בעל כורחנו. נניח, שהבורא ידרוש מאיתנו בעליל: "תתאחדו, אחרת אני אגמור אתכם". ודאי, שהיינו שומעים בקולו מחוסר ברירה אחרת.

אבל בזה אנחנו לא היינו גדֵלים. כי הבחירה שלנו, שזה "להיות ילד טוב", הייתה נשארת בדרגה בהמית והייתה מבוססת על פחד מעונש.

מצד שני, היום, כאשר מענישים אותנו, זה עדיין לא מחייב אותנו להפוך להיות "ילד טוב". אין קשר ברור בין זה לזה, דווקא כדי שאנחנו בעצמנו נשלים את החסר על ידי ההבנה שלנו, כדי שנגדל ונרכוש, נשיג את כל מערכת הבריאה.

כך גם ההורים, בזה שמענישים את הילד, לא מחייבים אותו לציות מיידי, כי הם רוצים שהוא יגדל, שיבדיל בין טוב ורע ויבין בעצמו כיצד לפעול בצורה נכונה. שהילד הקטן והלא מבין יהפוך לאדם גדול, שמטיפשות ירכוש שׂכל.

אי אפשר סתם "להכות" אותו כמו את הבהמה שמפחדת ממך ותלויה בך, ולכן מבצעת את הרצונות שלך. לא, אנחנו לא רוצים שהילד יהיה תלוי בנו עד כדי כך, אנחנו מייחלים לו הבנה, השגה, הכרה עצמית, בחירה חופשית נכונה.

ולכן אין קשר ישיר בין צרות, ולהיפך, בין מעשים טובים. הטבע מסדר הכול בכזאת צורה, שאת המרווח הזה בין אסונות ומעשים טובים אנחנו צריכים למלא בהכרת הרע.

שאלה: איך כל זה מתחבר?

תשובתי: המקובלים צריכים ללמד את עָם ישראל כיצד צריך לפעול. וכאשר עָם ישראל יגיע לדרגת הבנה והרגשה, הוא יתחיל ללמד את האנושות כולה. וזה נקרא "להיות אור לגויים". לאחר התיקון הפנימי אנחנו נראה עד לאיזו מידה הם מוכנים לזה כדי לתפוס את זה מאיתנו.

היום יש לנו חכמה, יש ידע על מה שצריך לעשות. ואנחנו משתדלים לצאת אל העָם.

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים. מלחמות ישראל", חלק 2, 18.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה ושלום
האידיאולוגיות נלחמות, לא הטנקים
תחפשו פתרון במישור חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest